Boj o regály nekončí

Boj o regály nekončí, z Lidlu může zmizet Božkov Tuzemský i fernet

Největší likérka v zemi Stock, Plzeň Božkov, se dosud nedohodla na cenách s obchodním řetězcem Lidl a pozastavila mu dodávky lihovin. V některých prodejnách už chybí například nejprodávanější značka likérky Božkov Tuzemský a postupně zřejmě zmizí i další značky. V lednu přestala Lidlu dodávat zboží jindřichohradecká likérka Fruko-Schulz.

Podle informací iDNES.cz není v současné době Božkov Tuzemský k dostání (nebo se jeho zásoby výrazně tenčí) ve zhruba osmi prodejnách Lidl a postupně budou zřejmě přibývat další. Pokud Stock zásobování neobnoví, z pultů časem zmizí i značky Fernet Stock nebo Fernet Stock Citrus.

Lidlu se nelíbí, jak likérka od ledna zvedla ceny a dosud s firmou neuzavřela novou smlouvu na letošní rok. Firma zdůvodňuje zdražení lihovin vyšší cenou vstupů jako je líh, cukr, energie nebo sklo. Stock kvůli tomu od ledna zdražil v průměru o šest procent.

Šéf Stocku Petr Pavlík iDNES.cz potvrdil, že smlouva s Lidlem pro rok 2012 zatím nebyla uzavřena a že firma kvůli tomu od začátku roku pozastavila dodávky. „Vedeme však intenzivní komunikaci a věříme, že brzy najdeme společné vzájemně výhodné řešení. Podrobněji naše vztahy s obchodními partnery nekomentujeme.“

Lidl: Jednání nejsou u konce

Jestli značky Stock z Lidlu zmizí úplně, nebo je výpadek dodávek pouze dočasný, se teprve ukáže. Mluvčí Lidlu Lucie Borovičková uvedla, že je předčasné se k výsledkům jednání vyjadřovat. „Obchodní jednání se společností Stock Plzeň nejsou uzavřena,“ vysvětlila.

Pro Stock, který ovládá zhruba čtyřicet procent tuzemského trhu s lihovinami, není Lidl klíčovým odběratelem. Řetězec vede jen omezený sortiment nejznámějších značek likérky, jako je Fernet Stock, Fernet Stock Citrus, Božkov Tuzemský, a vodku Amundsen. Na tržbách Stocku se podíl Lidlu pohybuje do pěti procent.

Začátkem roku přestala do Lidlu dodávat jindřichohradecká likérka Fruko-Schulz, která vyrábí například ochucené vodky nebo Tuzemák. Lidl pro likérku představoval jednoho ze tří největších odběratelů, šéf Fruka Josef Nejedlý však tehdy uvedl, že požadavky řetězce byly takové, že by mu firma musela dodávat zboží se ztrátou

Cenová válka mezi řetězci a dodavateli se netýká jen Lidlu. Vztahy obou táborů se v poslední době vyostřily zejména kvůli zvýšení DPH, kterou dodavatelé chtěli promítnout do cen svých výrobků. Řetězce naopak tlačí na co nejnižší ceny, což může podle dodavatelů ovlivnit kvalitu potravin. Začátkem roku se z vybraných řetězců stáhly velké firmy jako Pepsi, Danone a Ferrero.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010