Hry a hračky většinu Čechů stojí do dvou tisíc ročně

4098 zobrazení

Klasické hry a hračky nakupují zhruba 4 z 10 Čechů méně než jednou za půl roku, přičemž nejčastěji je pořizují pro své děti, případně pro děti svých příbuzných. Tyto nákupy ročně zpravidla nepřesáhnou dva tisíce korun. Více než čtvrtina lidí však hračky nekupuje nikdy. 

Tato data zjistil výzkum Nielsen Admosphere realizovaný na vzorku pěti set respondentů z internetové populace starší 15 let z Českého národního panelu. Z pohledu reklamy byli v období leden-srpen 2016 největšími inzerenty na českém trhu s hrami a hračkami zadavatelé Hasbro Czech a LEGO Trading. Tyto údaje pochází z pravidelného monitoringu reklamy Ad Intel. 

Tradiční hry a hračky, jako například stavebnice, panenky, modely, plyšové hračky, puzzle či karetní hry, nakupuje největší část dotázaných (38 %) méně než jednou za půl roku, více než čtvrtina dokonce nikdy. O něco více nakupují hračky ženy – z nich vybrala možnost „nikdy“ pouze pětina, přičemž mužů, kteří hračky nikdy nekupují, je až třetina.

Jak casto kupujete hracky nebo stolni hry

Nejčastěji lidé nakupují hry a hračky pro své děti (37 %), na druhém místě pro děti příbuzných (26 %). 10 % lidí pořizuje toto zboží pro své kamarády a známé. Sami pro sebe pak dotázaní nad 15 let věku kupují klasické hračky a hry jen v 9 % případů.

Co se týče roční útraty za tento segment zboží, u většiny lidí (61 %) nepřesáhne dva tisíce korun. Čtvrtina pak za něj ročně utratí mezi dvěma až pěti tisíci korunami a 11 % mezi pěti a deseti tisíci korunami. Útrata rodičů dětí do 15 let vychází dle výsledků výzkumu v průměru na 3,5 tisíce korun.

Kolik priblizne korun utratite dohromady za hry a hracky za rok

Žebříčku TOP 5 zadavatelů reklamy podle ceníkové hodnoty inzerovaného prostoru dominoval v segmentu hry a hračky v období leden-srpen 2016 zadavatel Hasbro Czech, který využil reklamní prostor v hodnotě 48,9 milionů korun. V Česku je tato společnost vlastníkem značek nejrůznějších stolních her (včetně Monopolů, Operace a podobně), stavebnic či panenek a akčních figurek.

Inzerci v obdobné hodnotě (48,8 milionů korun) vystavil zadavatel LEGO Trading. Třetí místo v žebříčku zadavatelů reklamy patřilo v daném období zadavateli EP Line SE (43,5 milionů korun), jež ve srovnání s loňskem zdvojnásobil své investice do reklamy. Čtvrté místo obsadil Mattel Czech Republic (29,2 milionů korun) a páté společnost SPARKYS (6,8 milionů korun), která oproti období leden-srpen 2015 využila inzertní prostor v 3,5krát vyšší ceníkové hodnotě.

TAB

Z hlediska mediatypů směřovali zadavatelé v segmentu hry a hračky v období leden-srpen 2016 hlavně do televize, kde tomuto zboží patřil reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 187 milionů korun.

 

Zdroj a infografika: Nielsen Admosphere