Nestlé investuje 2 mld. CHF do recyklovaných obalů a start-upů

172 zobrazení

Společnost Nestlé investuje 2 miliardy švýcarských franků (46,7 mld. Kč) do rozšíření využívání recyklovaných plastů na potravinářské účely a do start-upů vyvíjejících nové udržitelné obalové řešení.

Většina recyklovaných plastů dnes není vhodná pro balení potravin a jejich nabídka pro potravinářské účely je nedostatečná. Ve snaze podpořit rozvoj trhu s recyklovanými plasty se Nestlé zavázalo nakoupit až 2 miliony tun plastů vhodných pro balení potravin a dotovat jejich výrobu částkou 1,5 mld. švýcarských franků (35,1 mld. Kč) do roku 2025. Cílem je, aby se výroba těchto plastů stala rentabilní.

V návaznosti na závazek z roku 2018, kdy Nestlé oznámilo, že do roku 2025 přejde výhradně na recyklovatelné a znovu použitelné obaly, společnost také sníží používání plastů z primární suroviny o jednu třetinu, podpoří rozvoj oběhové ekonomiky a pomůže čistit oceány, jezera a řeky od plastového odpadu.

Vedle vlastního výzkumu v Nestlé Institutu pro vývoj obalů vyčlení společnost 250 milionů švýcarských franků (5,8 mld. Kč) na financování fondu pro udržitelné obaly, jehož cílem bude podpořit start-upy věnující se vývoji nových materiálů a systémů pro opakované použití obalů, inovacím v oblasti balení výrobků a recyklace.

Tyto iniciativy podpoří úsilí společnosti Nestlé, aby byly její obaly recyklovatelné nebo znovu použitelné a zároveň pomohou naplnit závazek nulových čistých emisí skleníkových plynů do roku 2050.

Žádný plast by neměl skončit na skládce nebo jako odpad,“ říká Mark Schneider, generální ředitel Nestlé a dodává: Dosažení bezpečnosti recyklovaných plastů na balení potravin je pro náš průmysl obrovskou výzvou. Proto vedle snižování spotřeby plastů a sběru odpadu chceme také zvyšovat podíl opakovaně recyklovatelných plastů. Iniciujeme kroky k vytvoření většího trhu s recyklovanými plasty pro potravinářské účely a podpoříme inovace v obalovém průmyslu. Vítáme všechny, kteří se k nám chtějí na této cestě připojit.“

Zdroj: POPAI CE, Nestlé, foto: Nestlé