O firmě:
AKA vznikla v roce 1992 se zaměřením na reklamní agentury (někdy také označované jako full service), které se v průběhu let rozšířilo o agentury specializované na media a nejvýznamnější disciplíny marketingových služeb: podpora prodeje (sales promotion) a přímý marketing (který se rozvinul v disciplínu označenou jako Řízení vztahů se zákazníky a používá anglickou zkratku CRM – Customers Relationship Management). Původní název Asociace reklamních agentur (ARA) byl proto v roce 2001 změněn na Asociace komunikačních agentur (AKA).
Doplňující informace:
Je výběrovou organizací, ve které jsou sdruženy přední, zejména velké a střední agentury, jejichž členství je podmíněno splněním kvalitativních i kvantitativních kritérií (viz Podmínky členství).
Počet členů se v posledních letech ustálil mezi 70 – 75 agenturami; z nich přibližně 40% tvoří součást nadnárodních sítí a jsou vlastněny zahraničním kapitálem zatímco necelých 60% tvoří velké a střední agentury české. Výběrový charakter AKA vedl už na počátku devadesátých let k tomu, že menší domácí agentury a studia založily komplementární Asociaci českých reklamních agentur (AČRA).
Ocenění:
Adman, Agentura roku, BoB, Český direkt & Promo, Effie, Louskáček, Young Lions