Reklamní investice – únor 2018
V druhém měsíci roku 2018 zaznamenala ceníková hodnota reklamy napříč mediatypy vzestup, a to o 25 %. Jako jediné zaznamenaly propad mediatypy outdoor a OOHTV**. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.
Ve srovnání s lednovými výsledky došlo v únoru k celkovému nárůstu ceníkové hodnoty reklamy o 25 %. Největší nárůst pozorujeme u reklamy v místě prodeje (764 %). Nárůst dále zaznamenaly: indoor (116 %), kinoreklama (40 %), televize (32 %), tisk (19 %) a rádio (11 %). Pokles se projevil pouze u OOHTV** (-14 %) a outdoor (-3 %).
První místa s největším využitým reklamním prostorem obsadily televize (s hodnotou 3,8 miliard korun), tisk (1,3 miliard korun) a rádio (543 milionů korun). Na čtvrté pozici byl v únoru outdoor (305 milionů korun), na páté pak kinoreklama (12 milionů korun). Na šesté tentokrát skončila OOHTV** (9 milionů korun), na sedmé indoor (4 miliony korun) a na osmé reklama v místě prodeje (3 miliony korun).
V únoru využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové ceníkové hodnotě 3 miliony korun.
Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
* Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.
Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore: POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic, DYNAMIX MEDIA
** Mediatyp OOHTV: Společnosti Media Channel (Outdoor, OOH TV) a Onyx TV (OOH TV) nedodaly z provozních důvodů do termínu uzávěrky svá únorová data.