Reklamní investice – říjen 2015
V říjnu došlo k meziměsíčnímu nárůstu ceníkové hodnoty reklamy, a to o 19 %. Nejvíce si polepšily kinoreklama a televize. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.
V porovnání se zářím došlo k celkovému nárůstu ceníkové hodnoty reklamního prostoru o 19 %. Zvýšení zaznamenaly až na jednu výjimku všechny mediatypy: kinoreklama (o 38 %), televize (o 30 %), OOHTV (o 18 %), internet (o 15 %), rádio (o 10 %) a tisk (o 7 %). Pokles se projevil pouze u reklamy v místě prodeje, o to o -45 %.
Pořadí žebříčku mediatypů se oproti září mírně změnilo na spodních pozicích. První místa s největším využitým reklamním prostorem obsadily televize (s hodnotou 4,3 miliardy korun), tisk (1,8 miliardy korun) a rádio (674 milionů korun). Na dalších pozicích se umístily internet (657 milionů korun), outdoor (407 milionů korun), kinoreklama (21,2 milionů korun), OOHTV (20,7 milionů korun), reklama v místě prodeje (13,3 milionů korun) a indoor (13,9 tisíc korun).
V říjnu využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové ceníkové hodnotě 13,3 milionů korun.
Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
*Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring.
**Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.
Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore: In Store Media, POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic