Reklamní investice – listopad 2016
Ceníková hodnota reklamního prostoru zaznamenala v listopadu nárůst o 7 %. Nejvíce si polepšila reklama v místě prodeje. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.
V porovnání s říjnem došlo k celkovému nárůstu ceníkové hodnoty reklamního prostoru o 7 %. V listopadu si polepšila většina mediatypů: reklama v místě prodeje (o 234 %), OOHTV (o 33 %), tisk (o 15 %), rádio (o 9 %) a televize (o 4 %). Propad zaznamenaly mediatypy outdoor (-4 %) a kinoreklama (-3 %).
Pořadí žebříčku mediatypů se oproti říjnu mírně změnilo. První dvě místa patřila televizi (s hodnotou reklamy 5,2 miliard korun) a tisku (2,2 miliard korun). Na třetím místě bylo v listopadu rádio (725 milionů korun). Na dalších pozicích se umístily mediatypy outdoor (464 milionů korun), OOHTV (29,9 milionů korun), kinoreklama (25,1 milionů korun) a reklama v místě prodeje (7,5 milionů korun).
V listopadu využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové hodnotě 7,5 milionů korun.
Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
* Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.
Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore: In Store Media, POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic