Reklamní investice – leden 2018

1760 zobrazení

Na počátku roku 2018 zaznamenala ceníková hodnota reklamy napříč mediatypy pokles, a to o 36 %. Nejlépe na tom byly mediatypy OOHTV a Outdoor. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere. 

Ve srovnání s prosincovými výsledky došlo v lednu k celkovému poklesu ceníkové hodnoty reklamy o 36 %. Největší propad sledujeme u reklamy v místě prodeje (-98 %). Pokles dále zaznamenaly: kinoreklama (-78 %), Indoor (-66 %), TV (-39 %), tisk (-33 %), rádio (-29 %), outdoor (-28 %), OOHTV** (-12 %).

První místa s největším využitým reklamním prostorem obsadily televize (s hodnotou 2,9 miliard korun), tisk (1,1 miliard korun) a rádio (488 milionů korun). Na čtvrté pozici byl  outdoor (313 milionů korun), na páté OOHTV** (10 milionů korun), na šesté kinoreklama (8 milionů korun). Na sedmé pozici skončila indoor reklama (2 miliony korun) a na osmé pozici skončila reklama v místě prodeje (298 tisíc korun).

V lednu využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové ceníkové hodnotě 298 tisíc korun.

Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
* Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.

Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore:
POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic, DYNAMIX MEDIA

 ** Mediatyp OOHTV: Společnost Onyx TV (OOH TV) z provozních důvodů neměla žádná data za měsíc leden. Společnost Media Channel (Outdoor, OOH TV) nedodala z provozních důvodů do termínu uzávěrky svá lednová data.