Reklamní investice – duben 2018
V dubnu roku 2018 zaznamenala ceníková hodnota reklamy napříč mediatypy pokles, a to o 7 %. Vzestup zaznamenaly mediatypy indoor, kinoreklama, outdoor a tisk. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.
Ve srovnání s březnovými výsledky došlo v dubnu k celkovému poklesu ceníkové hodnoty reklamy o 7 %. Největší nárůst pozorujeme u reklamy mediatypu indoor (41 %). Nárůst dále zaznamenaly: kinoreklama (15 %), outdoor (14 %), tisk (2 %). Pokles se projevil u reklamy v místě prodeje (-65 %), OOHTV** (-36 %), TV (-11 %), a rádio (-9 %).
První místa s největším využitým reklamním prostorem obsadily televize (s hodnotou 4,3 miliard korun), tisk (1,7 miliard korun) a rádio (686 milionů korun). Na čtvrté pozici byl v dubnu outdoor (428 milionů korun), na páté pak kinoreklama (18 milionů korun). Na šesté tentokrát skončila indoor (9 milionů korun), na sedmé OOHTV** (8 milionů korun) a na osmé reklama v místě prodeje (2 miliony korun).
V dubnu využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové ceníkové hodnotě 1,6 milion korun.
Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
* Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.
Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore: POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic, DYNAMIX MEDIA