Reklamní investice – duben 2016
V dubnu 2016 zaznamenala ceníková hodnota reklamy jen velmi nepatrný nárůst, přesněji o pouhé tři desetiny procenta. Z hlediska mediatypů zaznamenal největší nárůst outdoor, a to o 13 %. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.
Ve srovnání s březnovými výsledky nedošlo v dubnu v oblasti ceníkové hodnoty reklamy k téměř žádnému pohybu. V rámci jednotlivých mediatypů však pozorujeme nárůst u outdooru (o 13 %), dále u rádia (o 8 %) a u tisku (o 4 %). Naopak pokles se projevil u většiny mediatypů, tedy u reklamy v místě prodeje (-63 %), kinoreklamy (-13 %), OOHTV (-11 %) a televize (-3 %).
Pořadí žebříčku mediatypů se oproti březnu nezměnilo. První místa s největším využitým reklamním prostorem obsadily televize (s hodnotou 3,7 miliardy korun), tisk (1,6 miliardy korun) a rádio (600 milionů korun). Na dalších pozicích se umístily outdoor (411 milionů korun), OOHTV (20,3 milionů korun), kinoreklama (13,7 milionů korun) a reklama v místě prodeje (4,2 milionů korun).
V dubnu využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové ceníkové hodnotě 4,2 milionů korun.
Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
*Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.
Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore: In Store Media, POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress