Reklamní investice – březen 2016

3442 zobrazení

V březnu 2016 došlo k meziměsíčnímu nárůstu ceníkové hodnoty reklamy o 28 % na hodnotu 6,8 mld. Kč.  Nejvíce si polepšila reklama v místě prodeje. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.

Nejvíce v březnu narostla hodnota reklamního prostoru u reklamy v místě prodeje (o 451 %). Zvýšení dále zaznamenaly televize (o 33 %), kinoreklama (o 29 %), tisk (o 28 %), rádio (o 24 %), OOHTV (o 16 %), internet (o 14 %) a outdoor (o 12 %).

Pořadí žebříčku mediatypů zůstalo stejné jako v únoru. První místa s největším využitým reklamním prostorem obsadily už tradičně televize (s hodnotou reklamy ve výši 3,8 miliardy korun), tisk (1,6 miliardy korun), rádio (556 milionů korun) a internet (507 milionů korun). Na dalších místech pak skončily outdoor (364 milionů korun), OOHTV (22,9 milionů korun), kinoreklama (15,6 milionů korun), reklama v místě prodeje (11,2 milionů korun) a indoor (116 tisíc korun).

V březnu využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové ceníkové hodnotě 11,2 milionů korun, což je nárůst o plných 451%!

Reklamní investice - brezen 2016 - tabulka

Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)

bez vlastní inzerce

*Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring.

**Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.

 

Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore:
In Store Media, POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic