Češi začínají preferovat menší hobby prodejny

Vyplývá to z výsledků studie DO-IT-YOURSELF 2013 společnosti Incoma GfK. Podle ní při výběru prodejny výrazně vzrostla důležitost dostupnosti obchodu.

„U řady sledovaných kategorií v hobby sortimentu došlo k výraznému nárůstu preferencí malých a nezávislých prodejen s dobrou dostupností na úkor velkých hobby marketů,“ uvedl Pavel Cabal z Incoma GfK. Z hlediska sortimentu jde podle něj hlavně o dřevo, podlahové krytiny, dveře, okna, stavební materiály, dlažbu nebo sanitární techniku.

„Naopak v případě nákupu nářadí, železářství, elektrického nářadí, svítidel, osvětlovací techniky a potřeb pro zahradu si hobby řetězce dokázaly udržet svou pozici,“ dodal Cabal.

Studie také ukázala, že se opět zvýšil podíl domácností, které při nákupu hobby sortimentu silně ovlivňuje ekonomická situace. Letos poprvé se cítí ohrožené ekonomickou situací všechny věkové i vzdělanostní kategorie zákazníků téměř rovnoměrně, vyplývá z průzkumu.

Češi loni za zboží pro dům a zahradu utráceli výrazně méně. U některých kategorií také ubylo lidí, kteří dané zboží vůbec kupují. S tím souvisí i celkový meziroční pokles v návštěvnosti u většiny hobbymarketů.

Podle údajů Incomy GfK působí na českém trhu 90 širokosortimentních hobbymarketů. Z toho 28 prodejen má řetězec OBI, 24 obchodů bauMax, 15 prodejen Globus Baumarkt, osm prodejen Bauhaus, osm obchodů Hornbach a sedm prodejen UniHobby. Odhadovaná celková prodejní plocha hobbymarketů v ČR byla v polovině roku 745.000 metrů čtverečních. Nejvíc hobbymarketů je v Praze (19), následují kraje Středočeský (17), Moravskoslezský (16) a Jihomoravský (15).

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010