Je už čas na roboty na místě prodeje?

4268 zobrazení

Společnost SoftBank Group Corp., japonská mateřská společnost společnosti Sprint, bude testovat svůj záměr brzy otevřít svůj první obchod, který bude do značné míry využívat roboty.

Pět nebo šest humanoidních robotů Pepper v prodejnách s mobilními telefony nejen pozdraví zákazníky, ale také jim bude na tabletu umístěném na svém těle nabízet různé modely, a tím jim usnadňovat jejich nákup. Navíc budou pomáhat zákazníkům při zpracování objednávek a dokončovat celý nákupní proces.

Několik lidských prodavačů bude sice v zázemí, pro případnou identifikaci zákazníka nebo pro údržbu robotů, ale jinak si zákazníci mohou koupit telefony bez lidského kontaktu. Zkouška bude probíhat od 28. března do 3. dubna ve vybrané prodejně v Tokiu.

Robot má v sobě zabudovanou vestavěnou umělou inteligenci (AI), která mu umožňuje rozpoznat hlasy. Dále je tento robot  navržen tak, aby spustil vybranou aplikaci na základě rozpoznání emoce v lidském hlase zákazníka a aby správně reagoval i na jeho pohyb těla.

V současné době prochází Japonsko okouzlením z robotů, které se nyní nacházejí v obchodních domech, v bankách, v nemocnicích nebo v hotelech. Robot Pepper ve verzi prodavač, který bude zákazníkům pomáhat v obchodech na místě prodeje, se objevil poprvé v červnu minulého roku. Aktuálně je vyprodán na dobu sedmi měsíců.

Ze zprávy poradenské společnosti McKinsey z listopadu 2015 vyplývá, že pokroky v umělé inteligenci, nabourávají naše představy o tom, co vše řadit pod pojem automatizované. V oblasti maloobchodu McKinsey odhaduje, že 49 procent pokladních úkonů je potenciálně automatizovatelných a proto si dokáže roboty na místě prodeje pro určité úkony představit.

Na videu níže můžete vidět robota Pepper nabízející výrobky Nescafe.

Zdroj: http://www.retailwire.com