Prazdroji se daří, loni prodal v zahraničí rekordních 4,3 milionu hektolitrů piv

Plzeňský Prazdroj v loňském roce opět zvýšil prodeje svých piv v zahraničí na rekordních 4,3 milionu hektolitrů, to je o 4,5 % více než v předchozím roce. Na domácím trhu pak loni prodal 7,2 milionu hektolitrů piv. Celkem tak v roce 2018 prodeje Prazdroje v Česku a zahraničí narostly o 4 % a dosáhly rekordní úrovně 11,5 milionu hektolitrů. 

Plzeňský Prazdroj má za sebou velmi úspěšný rok, nejenže rostly jeho prodeje v obchodech i hospodách na domácím trhu, ale také v zahraničí. Export Prazdroje vzrostl v loňském roce téměř o 13 % a překročil hranici 1,7 milionů hektolitrů. Podařilo se mu zvýšit vývoz téměř do všech významných exportních oblastí, největší růst – téměř o třetinu –  zaznamenal v Polsku. „Výrazně posilujeme nejen v evropských zemích, ale také v Rusku a východní Asii. Jižní Korea je nyní naším třetím největším exportním odbytištěm, daří se nám ale také v Japonsku,“ říká generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage.

Licenční výroba Velkopopovického Kozla ve světě pak s 2,6 miliony hektolitry zůstala na úrovni roku 2017. Dohromady tak Prazdroj v zahraničí prodal 4,3 milionu hektolitrů piv.

Velké oblibě se celosvětově těší prémiový ležák Pilsner Urquell, který se vaří výhradně v Plzni a do ciziny se vyváží. V loňském roce ho Prazdroj vyvezl přes 1,1 milionu hektolitrů, o desetinu více než v předchozím roce. „Nejvíce u něj přitom vzrostl export v sudech, a to skoro o 15 %. Dařilo se i tankovému pivu. Počet našich zahraničních tankoven se v loňském roce zvýšil z 90 na 131,“ dodává Grant Liversage. 

Plzeňský Prazdroj přitom do světa nevyváží jen samotný plzeňský ležák, ale snaží se lidem v zahraničí zprostředkovat jedinečný pivní zážitek, stejný, jaký si dopřávají lidé v českých hospodách. Aby tohoto cíle při rostoucím zájmu o Pilsner Urquell dosáhl, zintenzivnil v loňském roce školení zahraničních výčepních. Speciálním tréninkovým programem jich loni prošlo přes 120 a stali se z nich tzv. Brewery Tapsters, kteří se pak starají o kvalitu piva v zahraničních provozovnách. „Kapacitu tréninkového programu jsme loni zvýšili na čtyřnásobek. Náš cíl je jasný, zajistit, aby při rostoucí oblibě ležáku Pilsner Urquell se stejně rychle šířila i kvalita jeho čepování. Celosvětově jsme již vytrénovali více než 1 000 výčepních, kteří umí správně načepovat hladinku,“ říká Kamil Růžek, obchodní sládek pro exportní trhy. Program je podle něj úspěšný i díky tomu, že hospodám, kde pivo čepuje tapster, rostou prodeje piv až o třetinu. Tapsteři, kteří pak ve světě učí čepovat další výčepní, působí už v 17 zemích světa. Nejvíce, téměř 50, jich je v Polsku, následovaném Německem. „Vyškolené tapstery máme ale i v asijských zemích, Japonsku, Jižní Koreji, Taiwanu a Singapuru,“ doplňuje Kamil Růžek. 

Druhou nejúspěšnější značkou Prazdroje v zahraničí je Velkopopovický Kozel, jehož vývoz loni vzrostl o 16 %. Nejvíce ho pivovar vyvezl do Jižní Korey, kde se těší velké oblibě především Kozel černý.

Zdroj a foto: Plzeňský Prazdroj

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010