Tekutá vejce v krabici

Na pohodlnost českého národa vsadila firma Framagro, která je největším výrobcem vaječných produktů v zemi. Dosud tyto věci podobně jako další firmy dodávala jen ve velkém restauracím.

„Naší cílovou skupinou je mimo jiné mladší generace, která je tak trochu líná vařit,“ připouští generální ředitel Framagro Milan Karban. Stejně důležitým benefitem je podle něj zdravotní nezávadnost vajec, která jsou pasterovaná. Tím se výrazně snižuje riziko nákazy salmonelózou. Melanže se používají v restauracích i cukrářské výrobě nejen proto, že ulehčují práci, ale hlavně z hygienických důvodů. Vařená i tekutá vejce jsou bez chemických přísad.

Nové produkty jsou zatím v prodeji v obchodech Globus a InterSpar. Doporučená cena balení osmi vajec je 44,90 Kč, jedno vejce tedy vyjde na 5,60 Kč. Proti průměrné ceně za jedno syrové vejce podle dat Českého statistického úřadu je to vařené o dvě koruny dražší. Tekutá vejce v obalech kartonových obalech se prodávají za 28,90 Kč (balení 250 ml) a 48,90 Kč (balení 500 ml). Objem odpovídá asi pěti, respektive deseti vejcím.

Řetězce ustupují od velikonočních vajec

Dosud se v Česku prodávala v malých baleních jen vařená, obarvená velikonoční vejce. Melanže i vařená vejce se však už dlouho dodávají ve velkých baleních do restaurací. Za jedno vařené vejce hospodský zaplatí přibližně 3,50 Kč, přesná cena záleží na velikosti balení a individuálních smlouvách. Vejce se používají třeba ve studené kuchyni k přípravě salátů a mís.

Framagro uvažuje i o menším balení po čtyřech kusech, pokud se novinka uchytí. Některé řetězce však vařená vejce kvůli nízkému zájmu přestaly prodávat. „Vařená barvená vejce jsme v minulosti prodávali jako specialitu na Velikonoce, z důvodu relativně nízkého zájmu našich zákazníků jsme od jejich prodeje ustoupili,“ svěřila se mluvčí společnosti Ahold Dagmar Krausová. Neprodává je letos ani řetězec Tesco.

O prodeji vařených vajec pochybuje také Libor Černý, ředitel OvoTrade, která je jednou z firem dodávajících do restaurací nebo Makra. „V zahraničí jsou trendy, kdy hospodyňky už pomalu ani nevaří, v Česku to tak není,“ myslí si Černý. „Prosadit se půjde těžko, je tam krátká doba trvanlivosti,“ dodává. Výrobky se musí spotřebovat do tří týdnů, ale tekutá vejce po otevření už do 24 hodin.

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010