Diskontní řetězce rostou

Jedna čtvrtina (25 %) českých domácností má jako své hlavní nákupní místo diskont (Lidl nebo Penny Market), dalších 17 % domácností tvrdí, že nejvíce utrácí v supermarketech (Albert Supermarket, Billa, Tesco Supermarket). Zbývajících 15 % dává přednost menším prodejnám (malým samoobsluhám nebo pultovým prodejnám).

Diskontní řetězce (tj. zejména Penny Market a Lidl) a také hypermarkety Kaufland (původně diskontně orientované) na českém trhu v posledních letech získávají více zákazníků. Tomuto vývoji pomáhá vynikající cenové image diskontně orientovaných řetězců. Obavy z ekonomické krize sice na českém trhu pozvolna odeznívají, ale diskontní řetězce rostou dál. Asi nejdůležitější příčinou je, že z původního „čistého diskontu“ se stále víc posouvají do oblasti supermarketů či hypermarketů.

Zařazují do sortimentu více výrobků a více zdůrazňují čerstvé potraviny. Jak ukazuje studie Supermarket-diskont-hypermarket 2014, udržují si „diskontní“ řetězce vynikající cenové image, ale přitom zlepšují své vnímání v kvalitě. Tím stále silněji konkurují „nediskontním“ řetězcům. Tento trend bude pravděpodobně pokračovat i v následujících letech a pro situaci na trhu bude rozhodující, jakou taktiku vůči sílícím diskontům přijmou ostatní konkurenční řetězce.

Podle informací společnosti Incoma GfK působí v současnosti na českém trhu více než 670 prodejen potravinářských supermarketových řetězců, přibližně 640 prodejen potravinářských diskontů a téměř 310 hypermarketových prodejen.

 

Graf vývoje hlavního nákupního místa (formáty) 

 Zdroj: studie Incoma GfK Supermarket-Diskont-Hypermarket 2014
 
 
 
 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010