Boj o „pivaře-nepivaře“

Po loňském úspěšném uvedení Staropramenu Cool Lemon se s dalšími novinkami v segmentu ochucených piv s nízkým obsahem alkoholu roztrhl pytel. Staropramen před začátkem letošní sezony přidal k Lemonu Grep, budějovický Samson přišel také s citronovou a grepovou příchutí, Zlatopramen rozšířil tradiční nabídku o Radlery citron a pomeranč se zázvorem a Gambrinus uvedl dvě novinky Limetka & Bezinka a Řízný citron. „Tenhle nový typ nápojů je pro pivovary zajímavý, dokázal totiž přilákat lidi, kteří pivo dosud příliš nepili, a přitom jejich prodej neubírá na prodejích tradičních piv,“ vysvětluje boom nového segmentu tiskový mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík.

Sázka na léto

Loni vynesl karty Staropramen a sezona, která by s nimi mohla zamíchat, je v plném proudu. Pivovary bojují o zákazníky, kteří se nebojí zkoušet nové věci a prahnou po osvěžení s minimem alkoholu. Komunikaci v médiích umocňují hlavně eventy a samozřejmě chtějí být vidět na letních hudebních festivalech. „Spotřebitele oslovujeme hlavně prostřednictvím digitálních médií a sociálních sítí, naše promotýmy vyrážejí s Gambrinusem na koupaliště, přehrady, dovolenkové destinace a hlavně na festivaly. Z největších akcí to Masters of Rock a Benátská noc,“ sdělil Strategii tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček. I Zlatopramen sází na koupaliště, festivaly a sociální sítě. „Další naší letní aktivitou je například spojení s deníkem Dnes, který bude mít 3. srpna na 15 místech v ČR speciální stánky, ve kterých zájemci dostanou k novinám náš Radler,“ prozrazuje mluvčí Heinekenu Zuzana Kosáková. Staropramen pořádá velkou roadshow po Česku, která navazuje na TV a OOH kampaň. Jeho šamani budou samozřejmě k vidění na koupalištích a festivalech a se silnou podporou se počítá v místě prodeje. Jihočeský Samson se logicky zaměřuje i na vodáky na Vltavě, ale jeho týmy se stylovým barem, hudební aparaturou, promítacím plátnem nebo „Beer Pongovým stolem“ vyjedou i mimo region. Trh v roce 2011 patřil z 98 procent Staropramenu. „Pozici lídra segmentu si stále držíme, meziročně se nám dokonce daří navyšovat prodeje,“ říká Pavel Barvík. „Samson Radler je nadšeně přijímaný, děláme vše proto, abychom na českém trhu zaujali v prodejích ochucených piv místo v první trojce,“ sdělil Strategii generální ředitel Samsonu Pavel Homolka. Zástupci ostatních pivovarů se k letošním cílům nechtějí vyjadřovat. V každém případě je jasné, že horké léto se situací na trhu ochucených piv zamíchá.

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010