Počet prodejen potravinářských řetězců roste

Trh supermarketů se v ČR koncentruje do vlastnictví tří zahraničních řetězců (Ahold, Rewe a Tesco), od roku 2007 na trh supermarketů vstoupila společnost SPAR ČOS, a navíc zde významně působí domácí síť Coop. Šest společností se supermarketovými řetězci provozuje 680 prodejen s celkovou prodejní plochou téměř 490 tis. m2. Největší podíl supermarketových ploch je v Praze, hustota prodejní plochy supermarketů v Praze představuje 76 m2 na 1000 obyvatel. Vysoká hustota prodejních ploch je zaznamenána také v Jihočeském kraji.

Ze čtyř diskontních řetězců, které po ukončení činnosti Plus – Discountu v ČR operují, pouze dva pokrývají všechny české kraje (Penny Market a Lidl). Řetězec Norma v podstatě operuje pouze v západní polovině republiky a na Moravě není zastoupen, řetězec Coop Diskont má svoje provozovny pouze v sedmi ze 14 krajů. Čtyři diskontní řetězce v současnosti provozují více než 640 prodejen s celkovou prodejní plochou 483 tisíc m2. Největší rozlohu mají prodejny řetězce Lidl, a to i přes výrazně menší počet prodejen, než má řetězec Penny Market.

Na českém trhu působí v současnosti pět významných hypermarketových řetězců, které provozují necelých 300 prodejen s celkovou prodejní plochou 1,326 mil. m2. Největší celkovou prodejní plochu mají prodejny řetězce Tesco HM, a to i přes výrazně menší počet prodejen, než má řetězec Kaufland. Ten trhu dominuje počtem prodejen, následovaný Teskem HM a Albertem HM. Nejmenší zastoupení mají řetězce Interspar a Globus. Nejvíce hypermarketů je umístěno v Moravskoslezském a Středočeském kraji. Naopak nejméně hypermarketů má Vysočina a Liberecký kraj. Z pěti hypermarketových řetězců, které v ČR operují, tři obchodníci pokrývají všechny české kraje (Albert HM, Interspar a Kaufland). Řetězec Tesco HM neoperuje v Libereckém kraji, Globus nemá zastoupení ve čtyřech krajích.

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010