Jak Češi plánují dovolenou

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dnes představuje výsledky průzkumu na téma návyky Čechů při plánování dovolené. Průzkum byl realizován jako součást komplexního šetření mezi spotřebiteli a potvrdil, že stále více Čechů plánuje, ale také nakupuje dovolenou prostřednictvím internetu.

Internet je nedílnou součástí moderního životního stylu a to se zrcadlí také ve výsledcích šetření zhotoveného pro APEK. Podle průzkumu Asociace využívá internet k vyhledávání informací o dovolené až 89 % Čechů. Velkou roli v rozhodování hraje také doporučení od přátel a známých, až poté sáhnou Češi po katalogu cestovních kanceláří.

Jak plánují Češi dovolenou

“Úspora času a peněz jsou atributy, kterých si spotřebitel při online nakupování nejvíce cení.” říká Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). I přesto celých 14 % respondentů letos, zřejmě z úsporných důvodů, dovolenou neplánuje.

Více než polovina (59 %) z nich uvedla, že si prostřednictvím internetu zajišťuje v rámci plánování dovolené vhodné ubytování. Dopravu na vybrané místo pak 34 % respondentů a rezervaci kulturního vyžití předem (například vstupenky do muzeí a galerií) 13 % oslovených. Cestovní kancelář, která by uskutečnila jejich dovolenou snů, hledala na internetu pětina respondentů (20 %).

Nákupy před dovolenou

Nižší cena zboží a služeb na internetu je pro spotřebitele lákadlem nejen před Vánoci, ale také v sezóně dovolených. Z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ale vyplynulo, že více než polovina respondentů (54 %) nevyužívá při plánování dovolených speciální srovnávače cen. Také 46 % z nich uvedlo, že pro ně dovolená není impulsem k nákupu zboží. Na dovolenou si nakupující respondenti prostřednictvím internetu nejčastěji pořizují oblečení (33 %), obuv (21 %) nebo vybavení na outdoor a ke stanování (13 %).

S kým na dovolenou

“V cestovním ruchu je velmi patrný trend přesunu podnikání na internet. V minulém roce investovalo několik renomovaných cestovních agentur právě do zkvalitnění internetových služeb,” upřesňuje výsledky průzkumu Vetyška. V případě, že se spotřebitelé rozhodnou pro pořízení zájezdu přes internet, vybírají si nejčastěji u online cestovních agentur invia.cz (61 %) a dovolena.cz (50 %) či využijí služeb cestovního portálu českého vyhledávače sdovolena.cz (26 %).

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010