IKEA plánuje e-shop v ČR

„Vytipováváme vhodné lokality, ale do tří let nový obchodní dům neotevřeme,“ řekl Marek Feltl, ředitel řetězce pro Česko, Slovensko a Maďarsko. E-shop by chtěla česká pobočka švédského řetězce rozjet do dvou let. Na jaře ho spouští v Británii. IKEA by tím v Česku chtěla zvednout podíl na trhu s vybavením do bytu z 20 na 25 procent. Od chystaného e-shopu si slibuje tržby, které by mohly odpovídat dalšímu kamennému obchodu.

Navzdory ekonomické stagnaci se českým obchodům IKEA podařilo zvednout za poslední finanční rok (od září 2012 do srpna 2013) tržby o procento na 7,5 miliardy korun. Je to hlavně kvůli tomu, že i o procento přibylo návštěvníků. Do čtyř českých obchodů přijde ročně deset milionů lidí, z toho 5,5 milionu něco koupí.

„Lidé k nám chodí čtyřikrát do roka a průměrně utratí 1 300 korun. Průměrná útrata zůstala letos stejná jako vloni. Ale těší nás, že přibylo zákazníků. Jejich počet chceme dále zvýšit, i proto jsme ceny snížili v průměru o procento,“ řekl ředitel. Největší díl z obratu zaujímají kuchyně, dále šatní skříně. Nově IKEA rozčlenila i dětský sortiment a přidala vybavení pro starší děti.

Úspory hledá ve snazší konstrukci prodávaných výrobků, ale nově jako jediná v oboru přešla z dřevěných europalet na papírové. Jsou lehčí a tenčí, přitom mají stejnou nosnost a vejde se jich více do kamionů. Je to velká investice, která se splatí až za roky, ale přináší okamžité úspory.

„Díky možnosti převážet více zboží se snížil počet nákladních aut v přepravě v tomto roce o 15 procent,“ uvedla Kamila Svítková, manažerka logistiky. Znamená to, že pro obchody IKEA po českých silnicích jezdilo 13 tisíc kamionů, o dva tisíce méně než vloni.

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010