Módní společnosti přicházejí na chuť „shwoppingu“

Oděvní společnosti mají rády, když se u nich hodně nakupuje – čím víc, tím líp. Ale jak bojovat s pocitem viny, jenž se zvyšuje přímo úměrně s mírou přetékající skříně? Jak nakupování oblečení dát etický rozměr? Řešení tkví v tzv. shwoppingu.

Výraz shwopping, který se skládá ze dvou anglických slov: swap (vyměnit) a shopping (nakupování, nakupovat), poprvé použila v loňském roce společnost Marks & Spencer. Označila tak jistý typ směnného obchodu, který nabídla svým britským zákazníkům: za staré oblečení, které přinesli na sběrná místa a které bylo následně předáno charitativní organizaci Oxfam, mohli vyhrát slevové kupóny na příští nákup.

Letos v únoru se shwoppingem začíná také švédská společnost H&M. Podle oficiálního vyjádření by směnný obchod měl být zahájen na všech 48 trzích, kde je společnost činná. V České republice bude zahájen 21. února. Za každou tašku, obsahující minimálně tři kusy oblečení, dostane zákazník kupón v hodnotě pěti euro. Sebrané oblečení pak bude předáno neziskové společnosti I:Collect, která zajistí následnou recyklaci.

Cílem společnosti je také nalézt vlastní inovativní řešení, jak textilní vlákna znovu použít. Její nadace Conscious proto podporuje nejen sociální projekty v zemích, kde je oblečení H&M vyráběno, ale i výzkumy zaměřující se na recyklaci textilu.

Na video se můžete podívat zde:
http://www.mediaguru.cz/2013/02/modni-spolecnosti-prichazeji-na-chut-%e2%80%9eshwoppingu%e2%80%9c/

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010