Mlékárna Valašské Meziříčí slaví 30 let své novodobé historie

Mlékárna Valašské Meziříčí, spol. s r.o. slaví 30 let od svého založení. Vznikla 17. června 1992 privatizací Beskydských mlékáren. Tradice výroby mléka a mléčných výrobků má na Valašsku hluboké kořeny. Mlékárna ve Valašském Meziříčí byla založena již roku 1936 Vilémem Frankem jako mlékárna Spolku chovatelů hovězího dobytka s obchodním názvem Valašská spolková mlékárna ve Valašském Meziříčí. Tento spolek reprezentovalo devět až dvanáct větších zemědělců z oblasti kolem Valašského Meziříčí. Mlékárna vyráběla mléko samovolně kysané, máslo a tvarohové pomazánky. Počáteční zpracovatelská kapacita činila přibližně 500 litrů mléka denně. Po privatizaci v roce 1992 byla zahájena rekonstrukce výrobních prostor a postupná modernizace veškerého technologického zařízení. Nyní se denní nákup mléka ke zpracování pohybuje okolo 100.000 litrů. Současný výrobní program tvoří smetanové jogurty, polotučné ovocné jogurty, bílé jogurty, kysané výrobky a čerstvé tekuté výrobky. Produkty Mlékárny Valašské Meziříčí jsou zastoupeny v celé síti obchodních řetězců, rovněž i v ostatních maloobchodních prodejnách. Výrobky jsou k dostání ve vybraných řetězcích i na Slovensku. Za dobu své novodobé historie si našly výrobky jako Valašská kyška nebo smetanové jogurty velikou oblibu u spotřebitelů, a to především díky kvalitě, která je pro valašskou mlékárnu na prvním místě. Za to získala v minulosti i celou řadu ocenění.  

„Především bych chtěla poděkovat za důvěru všech, kteří v nás věří, a kteří nás svými nákupy podporují. O to, abychom nezklamali vás všechny nám jde v první řadě. Proto zachováváme tradiční receptury našich výrobků a držíme tu nejvyšší kvalitu. Věříme, že nám i nadále zachováte svou přízeň,“ říká MVDr. Jana Novotná, ředitelka a rovněž spolumajitelka Mlékárny Valašské Meziříčí, spol. s r.o. „Již od svého založení provozuje Mlékárna Valašské Meziříčí rovněž velkoobchodní prodej potravinářských chlazených výrobků, kterými zásobuje své zákazníky, zejména školy, nemocnice, sociální ústavy či maloobchodní prodejny, na Moravě a ve Slezsku. Náš velkoobchod nabízí širokou škálu mléčných výrobků zejména od českých a slovenských dodavatelů,“ dodává Jana Novotná, ředitelka Mlékárny Valašské Meziříčí.

„Konkurence v mlékárenském průmyslu je velká, je zde mnoho tradičních velkých výrobců a pak, stejně jako my, menších, ale ne nevýznamných, výrobců, kteří dokáží těm velkým konkurovat cenou i kvalitou,“ uvádí       Ing. Jaroslav Vévoda, spolumajitel Mlékárny Valašské Meziříčí. „Za těch 30 let se naše společnost stala lídrem ve výrobě tekutých kysaných výrobků na našem trhu. Významné postavení držíme také ve výrobě jogurtů. Myslím, že do budoucna je snad na čem stavět,“ dodává Jaroslav Vévoda.

„Naše společnost sází na kvalitní a osvědčené dodavatele, s většinou z nich spolupracujeme dlouhá léta, po která jsme našli společnou řeč, dodavatelé již chápou naše potřeby a požadavky,“ uvádí Ing. Jiří Malina, spolumajitel Mlékárny Valašské Meziříčí

„Situace na trhu s mlékem v České republice je v současnosti poměrně napjatá, což je ovlivněno zejména současnou politickou situací a válečným konfliktem na Ukrajině. Toto vše má velký dopad na růst celé řady důležitých nákladů, zejména mlékárenské suroviny, energetických vstupů atd. I přes tuto skutečnost české mlékárenství situaci zvládá. Zabezpečuje plynulý nákup a zpracování mléka a zásobování obyvatelstva. Ale potom čelí velké konkurenci v globálním konkurenčním prostředí,“ uvádí Ing. Jiří Kopáček, CSc., předseda Českomoravského svazu mlékárenského (ČMSM). „To platí i pro Mlékárnu Valašské Meziříčí, která je sice jenom střední českou mlékárnou, nicméně s velkým marketingovým významem. Jedná se o velmi inovativní společnost, která trvale překvapuje spotřebitele novými tipy kysaných mléčných výrobků nejenom v konvenční, ale také i bio kvalitě a v tomto případě je i leadrem na českém trhu,“ dodává Jiří Kopáček.

„Prodeje v letošním roce i v předešlých dvou letech byly významně poznamenány Covidem a teď situací na Ukrajině, což vedlo k významnému nárůstu cen surovin a materiálů a tím i nemalému zdražování. Přestože zákazníci významně přehodnotili své nákupní chování a preferují ještě více výrobky v akci nebo výrobky pod privátními značkami odběratelů, daří se nám zachovat stabilní prodeje, případný pokles v jedné kategorii se nám daří pokrýt růstem v jiné kategorii,“ uvádí Zdeněk Bukovjan, vedoucí obchodu a marketingu Mlékárny Valašské Meziříčí. „Nejprodávanějšími našimi výrobky jsou hlavně kefírová mléka, z nich nejvíce bílý kefír. V jogurtech je nejprodávanější bílý jogurt, z ochucených pak smetanový jogurt v příchuti jahoda s vanilkou,“ dodává Zdeněk Bukovjan.

„Ve výročním roce chceme především udržet kvalitu výrobků, pro kterou jsou nám zákazníci věrni. Snad se nám podaří spojit tento rok i s nějakým novým výrobkem, který by rozšířil náš sortiment,“ uvádí Zuzana Pavelková, marketingová manažerka Mlékárny Valašské Meziříčí.

Celou zprávu spolu s historií Mlékárny Valašské Meziříčí a fotografie můžete najít zde

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010