Lidé před Vánoci nakupují jako vloni, hlásí obchodníci

Obchodníci zatím v letošním adventním období hlásí tržby
srovnatelné s těmi loňskými.

„Již nyní můžeme říct, že si stříbrný víkend z pohledu
prodejů vedl stejně dobře jako ten loňský. Co se týče hodnoty nákupů v
adventním čase, i zde jsme na srovnatelných hodnotách jako loni,“ uvedla
Judita Urbánková
ze společnosti Ahold, která provozuje supermarkety a
hypermarkety Albert. Tržby v adventním období přitom podle ní bývají již
tradičně zhruba o čtvrtinu vyšší, než je roční průměr.

Podobně návštěvy i objemy nákupů hodnotí Pavla Hobíková z
obchodního řetězce Globus, podle níž ani o tomto víkendu žádný převratný vývoj
nenastal. „Vánoční svátky jsou za dveřmi, lidé pořizují nejen dárky a
potraviny, ale také vánoční dekorace či čisticí prostředky pro velký úklid
domácností,“ poznamenala Hobíková s tím, že Globus stejně jako loni už
přistoupil k předvánočním výprodejům, a to hlavně u oblečení, bytového textilu,
obuvi, značkového sportovního zboží a části hraček.

„Slevy se týkají také části sortimentu kosmetiky a
jejich výše se pohybuje od 30 do 70 procent. Ze zkušenosti z předchozích let si
zákazníci předvánoční výprodeje velmi oblíbili a vítají možnost ušetřit již při
prosincových nákupech,“ uvedla Hobíková.

Na cenové akce lidé slyší také podle provozovatele obchodů
Albert. „Mezi nejvíce prodávané patří tradičně kosmetické balíčky, hračky
a knihy. Trendem letošních Vánoc je ale také elektronika a drobné domácí
spotřebiče – zejména tablety, elektronické čtečky knih či kuchyňské
roboty,“ zmínila Urbánková. Zákazníci podle ní mají k dispozici speciální
vánoční katalogy, kde u vybraných hraček, kosmetických balíčků, dekorace nebo
spotřebičů naleznou slevu až 50 procent.

Zájem o zboží s vánočními motivy potvrzuje Hana Mayerová z
C&A Moda. „Návštěvnost prodejen je vysoká, dobře se prodávají opět
dárkové sady především z pánského oddělení, například sety košile a svetr nebo
sety zimních doplňků. Opět se před Vánoci velmi dobře prodávají saténové
boxerky s vánočními motivy,“ uvedla Mayerová.

Návštěvnost i tržby o třetím adventním víkendu na podobné
úrovni jako v předchozích potvrdil i mluvčí obchodů IKEA Petr Chadraba.
„Zákazníci se nyní mnohem více soustřeďují na nákup sortimentu dětské IKEA
– mimo jiné jdou velmi dobře na odbyt plyšové hračky, vrcholí kampaň plyšových
hraček na pomoc Unicef. Zároveň vidíme, že do českých domácností už vstupuje
atmosféra Vánoc – prodávají se především doplňky jako vánoční dekorace, vonné
svíčky a podobné,“ uvedl Chadraba.

Do tradiční nabídky obchodů patří suroviny na pečení
vánočního cukroví. „Roste také zájem o již připravená linecká těsta a
vánoční cukroví z naší vlastní cukrárny. Zákazníci vítají možnost namixovat si
vlastní směs na míru, kdy si vyberou druhy cukroví podle vlastní chuti a pak si
tuto směs jen vyzvednou v předem smluvený den,“ podotkla Hobíková z
Globusu.

Čím dál víc se lidé zaměřují i na výzdobu domácnosti, zájem
tak roste o vánoční stromky a další dekorace. „Stále více zákazníků se
vrací k tradičnímu prožití Vánoc, ke kterému živý vánoční stromeček bezesporu
patří,“ doplnila Urbánková. Ceny se podle ní pohybují od 160 korun za
metr. Další nápor obchodníci očekávají poslední adventní víkend,
který díky Štědrému dni v první polovině týdne zřejmě přinese vyšší prodej potravin,
ovoce a zeleniny, delikates a alkoholu.

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010