Ahold přebuduje hypermarkety v Česku a chystá expanzi malých obchodů

Éra rozmáchlé expanze skončila a velké maloobchodní řetězce soupeří o to, komu se podaří lépe přestavět regály a uspořádat zboží tak, aby po něm sáhlo co nejvíc zákazníků. Hlavní pozornost soustředí na takzvaný remodeling prodejen. Vedení nizozemského řetězec Ahold rozhodlo v rámci nové strategie o přestavbě svých hypermarketů Albert v Česku.

Vedení nizozemského řetězec Ahold rozhodlo v rámci nové strategie o přestavbě svých hypermarketů Albert v Česku. „Do roku 2016 remodelujeme padesát velkých obchodů v České republice na nový formát compact hyper,“ oznámil Ahold.

„Do roku 2016 remodelujeme padesát velkých obchodů v České republice na nový formát compact hyper,“ oznámil Ahold na internetových stránkách. Takzvané prodejny „compact hyper“ budou mít plochu od dvou do pěti tisíc metrů čtverečních, zatímco více než dvě stovky supermarketů Albert disponují rozlohou mezi 500 až 1500 metry čtverečními.

Ahold se chce podle nové strategie v evropských pobočkách víc soustředit na sortiment čerstvých potravin a nepotravinářské zboží. K němu se letos rozhodl vrátit ve větší míře i konkurenční řetězec Interspar. „V minulosti se nepotravinářskému sektoru nevěnovala patřičná pozornost a specializované obchody posílily a vybudovaly si hodně silnou pozici. Což vedlo k tomu, že hypermarkety začaly v těchto segmentech ztrácet, zmenšili plochu a přestali toto zboží prodávat,“ konstatoval začátkem roku generální ředitel Spar Česká obchodní společnost Martin Ditmar. Stejně jako Ahold však nechce jít cestou zvětšování ploch.

Velkou přestavbou už prošly tuzemské prodejny Aholdu před dvěma lety, kdy se velkoprodejny Hypernova změnily na menší hypermarkety Albert. Dvacítky ztrátových prodejen se řetězec zbavil.

Dalším trendem je otevírání malých samoobsluh s občerstvením, označovaných jako convenience.. „Plánujeme otevřít v Evropě nejméně 150 nových convenience obchodů v příštích pěti letech,“ uvedl Ahold v rámci aktuální strategie. Tento formát teď v Česku zkouší rovněž Interspar, který před dvěma týdny otevřel první prodejnu Spar To Go v Říčanech u Prahy.

Podobný koncept malometrážních prodejen zavedl před rokem konkurenční řetězec Billa. Síť malých samoobsluh už několik let buduje i Tesco které letos převzalo od skupiny Penta na 130 malých obchodů Žabka a Koruna. Část z nich dál provozuje na základě franšízy pod značkou Žabka, původní Koruny pak předělává na svůj koncept Tesco Expres. Ten se vyznačuje širším sortimentem služeb, zahrnujících například optiku, lékárnu či obchod s telekomunikačními službami. První prodejny Tesco Extra byly otevřeny loni v Plzni a v pražském Edenu.

Zdroj: Http://strategie.e15.cz/zpravy

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010