Nenechte zákazníka projít bez povšimnutí

Vstupní, průchozí a výstupní brány patří k oblíbeným formátům používaným na prodejní ploše. V roce 2010 s jejich pomocí komunikovali zadavatelé jako Coca-Cola, Heineken, Henkel, I. D. C., L’Oréal, Nestlé nebo Pražská energetika a jejich investice do tohoto typu reklamy činily téměř 14 milionů korun.

Reklama na vstupních a výstupních branách je první, kterou nakupující zaznamenává. Navíc ji zachytí nejenom zákazník konkrétního řetězce, ale i návštěvník nákupního centra, který jenom prochází. Plocha na branách je vhodná k propagaci produktů dostupných na prodejní ploše, ale můžou ji využít i obchodníci a poskytovatelé služeb z bezprostředního okolí. U výstupních bran se účinnost sdělení znásobuje s množstvím pokladen na prodejně.

Silný nástup

Ideální využití komunikace ve vstupní zóně ilustruje kampaň na krušovickou Desítku. Příchozí si všimne zobrazeného produktu, sloganu i webových stránek. „Zachováním jednoduchosti vizuálu bylo dosaženo i značné výraznosti kampaně Krušovic. Jsem si jist, že v kombinaci s takto unikátním umístěním se pivovar mohl těšit z výjimečných prodejních výsledků,“ komentuje kampaň Managing Director reklamní agentury Mark/BBDO Petr Topinka, který ale není stoprocentně přesvědčen, že co se týče sdělení, využil zadavatel plně nabízený potenciál. „Ideální by v tomto případě bylo pracovat s ideou prostoru, umístění či momentálním myšlením a rozpoložením zákazníka, který do obchodu přichází.“

Obr. 2  

Méně znamená více

Vstupní brány poskytují jeden z největších reklamních prostorů na prodejní ploše. Neznamená to ale nutně, že musí být přeplněn informacemi. Velikost plochy by měla být výzvou k co nejatraktivnějšímu zobrazení produktu. „Jednoduchý, nepřehlédnutelný vizuál zobrazující daný produkt s minimem textových informací určitě upoutá pozornost zákazníka,“ říká šéfredaktorka časopisu Zboží & Prodej Jana Lysáková a dodává, že výrazná reklama ve vstupním prostoru má šanci zaujmout a zapsat se do jeho podvědomí, což může ovlivnit jeho rozhodování ve chvíli, kdy prochází kolem regálu s kávou. A to i v případě, kdy ji původně neměl vůbec v plánu koupit.

Obr. 3  

Žlutá je dobrá

Odborníci tvrdí, že žluté průchozí brány jsou tou nejlepší variantou. Barva je pro tento nosič klíčová a většina zadavatelů si neuvědomuje přehršel okolních odstínů. Příkladem správného přístupu k využití barev jsou vizuály Leerdammeru. Operations Director POS Media CR Radek Kounický kromě zdařilé kombinace barev oceňuje „prázdnost“ použitého prostoru, kde zákazníka nic jiného neruší, a chválí zadavatele, že mu stačilo minimum textu.

Obr. 4 

Jednoduchost znamená úspěch

Představit nový produkt na výstupních branách u pokladen je dobrý nápad. Řada pokladen tvoří konečný a většinou také výchozí bod celé prodejny. Kampaň Vitany působí zářivě a přitom jednoduše. Z obchodu neodejde nikdo, kdo by o novém bujonu nevěděl.

Obr. 6  
 
Jednoduchá, až k nakousnutí je i Mila na průchozích branách. Zadavatel využil tvar nosiče, který po obrandování působí jako sušenka samotná. „Mila mě osobně vždy potěší jednoduchostí a přímým sdělením. Produkt je jasně vyobrazen, barvy tradiční. Mediatyp je jasně zvolený, jasná message těsně před tím, než nás zaplaví barevnost regálů,“ chválí Head of Trading OOH & Radio MediaComu Filip Matoušek.

Obr. 5

„To, co se Sedita snaží říct kupujícím, je úplně jasné. Je jen jeden originál, a ten je výborný.“ Reklamní plocha na vstupních, průchozích a výstupních branách má ale i svá specifika. Chybou u tohoto typu média bývá nevhodná barevnost, nečitelný text, „přeplněná“ kreativa nebo neatraktivní vizuál. Na tyhle detaily by se měl zaměřit každý zadavatel, který o komunikaci ve vstupních zónách uvažuje.

Zdroj: Strategie 4/11, 22. 4. 2011

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010