McDonald´s testuje v Německu rozvážku jídel

Německý McDonald´s prožívá nepříjemné období. Za poslední
čtvrtletí byl jeho výkon slabý a kdyby se měl porovnat s rostoucími trhy ve
Francii a Británii, tak to bolí. Němcům se takové postavení nelíbí, chtějí ho
změnit a pouští se do inovací. Nyní testují rozvážku hamburgerů do domácností.
Česko to neplánuje.

Frank Frommhold, který provozuje v Německu 21 restaurací
McDonald´s, si vzal špatné výsledky německých filiálek k srdci a rozjel nový
způsob nabídky jídel – osobní dovážku ve městě Osnabrück. Píše o tom deník
Wirtschafts Woche.

Dovoz jídel do rukou zákazníka se úspěšně rozvíjí v řadě
zemí. V Česku ho například provozují servery damejidlo.cz ci jidloted.cz. Také
pro samotný McDonald´s není tento způsob dopravy úplně nový. Vyzkoušeli ho už
franšízanti v Rakousku, Polsku, Turecku, Egyptě či některých asijských státech,
v Německu však dosud tento způsob chyběl.

Prognóza, že si dovážka jídla najde své zákazníky, je přitom
příznivá. Facebooková stránka „Wir wollen einen McDonald´s
Lieferservice“ (Chceme rozvoz jídel od McDonald´s) má podle deníku přes
160 tisíc fanoušků. „Jsme pionýři a sbíráme zkušenosti, které pak mohou
využít pro celý systém,“ říká Frommhold, který chce v případě úspěšného
testování zavést pravidelnou rozvážku jídel do svých provozoven.

Doprava nestojí nic, jídlo je však dražší

Kdo si chce objednat jídlo z McDonald´s, musí si nakoupit
minimálně za 10 eur (275 Kč). Dopravu sice hradit nemusí, zato však musí
počítat s tím, že je objednané jídlo dražší než v kamenné restauraci. Například
Big Mac stojí standardně 2,99 eura, při dovozu až domů za něj však zájemce
zaplatí 3,5 eura, tedy zhruba v přepočtu o 14 Kč více. Menu s hranolky vyjde v
restauraci na 6,89 eura, dovezené domů vyjde na 7,5 eura.

Německá centrála McDonald´s sice centrální rozvoj neplánuje,
protože v řídce osídlených oblastech by byl dovoz čerstvého hamburgeru k
zákazníkovi obtížný, lokálním aktivitám však nechává volnou ruku.

Ani česká centrála si zatím rozvážku jídel představit neumí.
„V nejbližší době o tom neuvažujeme. Produkty McDonald´s mají přísné
standardy a je přesně určeno,  v jakém
čase se mají dostat k zákazníkovi, aby byly v té nejlepší kvalitě. Zejména
stojíme o to, aby zákazník obdržel výrobky v té samé kvalitě jako přímo v
restauraci,“ vysvětluje mluvčí McDonald´s ČR Drahomíra Jiráková důvody
toho, proč zatím rozvážku jídel česká pobočka řetězce neplánuje.

 

 

 

 

 

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010