Billboard Astra Beer detekuje obličeje žen na ulici

Není vždy snadné propagovat produkt k přesně vymezené cílové skupině, zvláště když se jedná o městskou ulici. K tomu je potřeba ten správný kreativní nápad. A ten dostal výrobce piva Astra, kterým chtěl realizovat kampaň zaměřenou na ženy.

Německý pivovar Astra se společně s agenturou Philipp und Keuntje ve své reklamní kampani rozhodl zaměřit na ženy, tedy na cílovou skupinu, na kterou se obvykle pivovary nezaměřují.

V reklamách i v dalších doprovodných akcích jsou tradičně oslovováni muži, neboť ze statistických dat vyplývá, že pijí více piva. Aby se značka Astra odlišila, tak úplně obrátila úhel pohledu. Věřila, že osloví naopak jen ženy, které si jejich pivo vyzkoušejí a následně pak i oblíbí. Společně s reklamní agenturou pivovar vymyslel a realizoval interaktivní billboard, který na ulici detekoval dívky a ženy a zval je do přilehlého baru.

astra - rozpoznání tváří - small

Světelný interaktivní billboard poutal pozornost procházejících dívek a žen a zapojil je do hry prostřednictví dříve nahraných 70 různých videí. Dokonce existovala i videa zaměřená na muže, které, když se před billboardem zastavili, informoval, že tato reklama není určena pro ně.

Tento kreativní nápad vyžadoval instalaci vestavěného fotoaparátu do billboardu a také využití nejnovějšího softwaru, který umí detekovat pohlaví z tváří osob. A co víc, tento software je schopný dokonce odhalit přibližný věk osoby, aby bylo zajištěno, že reklama nepůsobí na mladší osoby, než je zákonem povoleno.

V tomto případě se jednalo o první podobný billboard, který umí určit pohlaví cílové skupiny na základě rozpoznání tváří. To ukazuje, že je možné v dnešní technologické době přicházet se stále novými možnosti reklamních kampaní.

Z výsledků této kampaně značky Astra je znát, že tento kreativní nápad byl velmi úspěšný. Jednak vedl k významnému množství publicity – jak v laické, tak i odborné veřejnosti a především v médiích. A co je nejdůležitější, pivo Astra začalo kupovat stále více žen.

 

 

Zdroj a foto: www.creativeguerrillamarketing.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010