Rohlík.cz sklízí s rozvozem čerstvých potravin úspěchy, obrovský zájem je o jahody

Největší domácí online supermarket zaznamenává několikanásobně lepší prodeje sezónního ovoce a zeleniny. Důvodem je zavedení služby Čerstvě sklizeno. Ta na Rohlík.cz umožňuje doručit zákazníkům například salát nebo mrkev již šest hodin od sklizně z českých polí. Největší zájem je o čerstvé jahody v košíku, kterých se za necelý měsíc prodalo přes 20 tun. Kvůli garanci maximální čerstvosti musel e-shop přizpůsobit logistické procesy a nastavit podmínky s místními dodavateli či farmáři.

Vybíráme si poctivé lokální dodavatele, kteří nám své produkty dováží každý den časně ráno na náš sklad. My pak vše obratem rozvezeme zákazníkům až domů,“ říká Olin Novák, komerční ředitel Rohlík.cz.

Kolem 80 produktů bude možné během letošní sezóny zakoupit v rámci služby Čerstvě sklizeno, která se zaměřuje na sezónní zeleninu a ovoce. Na Rohlík.cz je možné najít lokální saláty, jahody, cibulku, ředkvičky, okurky nebo chřest… Zkrátka vše, co se zrovna urodí na českých polích. „S jednotlivými dodavateli jsme domluveni, aby vše sklidili nejlépe za rozbřesku. Poté nám čerstvě sklizenou zeleninu přivezou na sklad a my ji ihned rozvážíme zákazníkům – tedy s minimálními prostoji a v co nejkratší možné době od sklizně,“ popsal celý proces Olin Novák.

Běžné kamenné prodejny v těchto logistických procesech nemohou konkurovat. Dovezené ovoce či zelenina leží většinou nějakou dobu na meziskladech či v nákupních regálech. Převozů a prodlev je daleko více. Zájem o délku procesu od sklizně zajímá podle spotřebitelského výzkumu agentury Response Now 40 % zákazníků Rohlík.cz. „Zájem o takto čerstvé ovoce a zeleninu je ohromný a třeba jahody v košíku se v posledních dnech objevují v každé páté objednávce,“ popisuje Kristýna Audiová, brand managerka společnosti.

Největší online supermarket v rámci Čerstvě sklizeno spolupracuje s vybranými dodavateli. Například se Zelináři z Nedomic, kteří pěstují saláty v úrodné Polabské nížině. Z polí kolem Chlumína nabízí Rohlík.cz zase brambory. Největší zájem je však o jahody z rodinné pěstírny Vraňany. „V minulém roce jsme jich během sezony, která byla znatelně kratší, prodali přes 1,5 tuny. Nyní jsme jich rozvezli za pár týdnů už přes 20 tun. A prodávat je budeme určitě ještě o prázdninách,“ doplnil Olin Novák.

Právě o lokální potraviny je mezi zákazníky velký zájem, což potvrzuje také spotřebitelský výzkum – až 70 % lidí preferuje ovoce a zeleninu z ČR před dovozem ze zahraničí. „Zároveň je hodně náročné najít dodavatele a farmáře, kteří to dělají opravdu poctivě a v souladu se standardy, které jsme si v Rohlíku pro Čerstvě sklizeno nastavili. Věřím, že se nám to každopádně daří,“ uvedl Novák.

Vedle jahod je v rámci Čerstvě sklizeno největší zájem o mrkev, ředkvičky, jarní cibulku a vysoké prodeje se očekávají i u domácí okurky.

Zdroj a foto: Rohlík.cz

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010