Pivovar Krušovice otevírá zrekonstruované nádvoří a nové pivovarské muzeum

Královský pivovar Krušovice otevřel v tomto týdnu veřejnosti pivovarské nádvoří a zcela nové muzeum. Oblíbený turistický cíl v rakovnickém okrese, který jen v loňském roce navštívilo více než 35 000 turistů, se tím stává ještě přístupnějším pro návštěvníky.

Rekonstrukcí prošel během posledních několika let celý areál. Kromě zcela nového nádvoří, kde došlo ke kompletní výměně povrchu, bylo nainstalováno nové osvětlení, proběhla výměna kanalizace, byla rovněž opravena fasáda budovy zámku a staticky zajištěna kaple, jež se také nachází v prostorách pivovaru. Došlo i na budovu sladovny, v níž nyní Královský pivovar Krušovice otevírá pro návštěvníky pivovarské muzeum. K vidění v něm bude například náčiní používané v chmelařství a sladovnictví, bednářské a kovářské nástroje pro výrobu sudů, návštěvníci budou moci ochutnat nejrůznější druhy sladů či zkusit rozpoznávat vůně a zvuky, které k výrobě piva neodmyslitelně patří. Prohlídka muzea bude součástí stávající exkurzní trasy.

„Ještě více otevřít a zatraktivnit pivovar návštěvníkům je naším dlouhodobým cílem. Pivo se v Krušovicích vaří s láskou bez přestávky již více než 400 let a my chceme aspoň trošku historie a nadšení pro pivo předávat dále. Kromě muzea je novinkou i veřejnosti přístupné nádvoří, kam bylo možné dříve přijít pouze během placených exkurzí,“ říká Michal Rouč, ředitel Královského pivovaru Krušovice.

Jak připomíná, pivovar však v posledních letech neinvestoval pouze do vnějších úprav. Během tří let proběhly hned dvě významné strategické investice v řádu desítek milionů korun. Jednalo se o kompletní rekonstrukci úpravny vod a také rozšíření čističky odpadních vod. Ani u toho ale pivovar nekončí, v roce 2019 a 2020 dojde ještě k rozšíření kapacity stávající plechovkové linky a rovněž k rozšíření skladovacích kapacit.

„Pivo Krušovice je oblíbené nejen v České republice, ale velmi se mu daří i za hranicemi. Jen v loňském roce objem exportu vzrostl ve srovnání s rokem předchozím o 30 % a my děláme vše proto, aby se mu dařilo i v letech následujících,“ doplňuje Michal Rouč.

Zdroj a foto: HEINEKEN Česká republika

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010