Dětské domovy utržily ve velikonočních Obchůdcích s Albertem téměř 190 tisíc korun

Dvě desítky dětských domovů a neziskových organizací z celého Česka se zapojily v období velikonočních svátků do charitativní akce Obchůdky s Albertem. Za vlastnoručně vyrobené jarní ozdoby se jim podařilo utržit téměř 190 tisíc korun. Vydělané peníze putují přímo zapojeným organizacím. Vzdělávací projekt Nadačního fondu Albert dětem představuje prostředí obchodu a učí hospodaření s penězi.

Obchůdky pořádáme už osmým rokem. Letos byl o ně obrovský zájem. Je hezké vidět nadšení dětí, které připravily krásnou velikonoční výzdobu. Zákazníci našich obchodů, ale i zaměstnanci to svými nákupy ocenili a děti si díky tomu mohou plnit svá přání,“ říká Petra Režná, manažerka Nadačního fondu Albert a dodává: „Z velikonočních Obchůdků s Albertem se stala hezká jarní tradice, která děti baví, a ještě je učí samostatnosti.


Obchůdky učí děti finanční gramotnosti
Projekt Obchůdky s Albertem připravuje děti z dětských domovů na vstup do dospělého života. Celý proces od výroby až po prodej mají totiž ve svých rukou samy děti. Nejprve vymyslí, co chtějí vyrobit a rozplánují si nákup materiálu. Na ten jim přispívá finančním darem Nadační fond Albert.

Naše děti se tak učí smysluplně využívat svůj volný čas. Tvorba vlastních výrobků podporuje kreativitu, estetické cítění, rozvíjí jemnou motoriku, schopnost soustředit se, trpělivost a pečlivost. Při jejich prodeji se pak děti učí jednat a komunikovat s lidmi. Důležitá pro ně je také zpětná vazba od nakupujících nebo od lidí, kteří si jejich výrobky jen prohlédnou a pochválí je,“ říká Ilona Kunzová, vychovatelka z Dětského domova v Kostomlatech a doplňuje: „Děti si díky tomu uvědomují, že dokáží vytvořit věci, které se ostatním líbí a přinesou jim užitek nebo potěšení.
Vlastnoručně vyrobenou jarní výzdobu děti nabízely v období velikonočních svátků v obchodech – v tematicky nazdobených stáncích. „Díky podpoře zákazníků se podařilo utržit téměř 190 tisíc korun,“ říká Petra Režná z Alberta. Celý výdělek jednotlivé organizace rozdělí podle svého uvážení, část jde dětem jako „výdělek“ a část putuje na volnočasové aktivity dětí.
Do projektu se mohly přihlašovat organizace a dětské domovy napříč všemi regiony. Utržená částka zároveň překonala tržbu z loňského ročníku o téměř osmdesát tisíc korun.

Zdroj a foto: Ahold

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010