BILLA potvrzuje současný trend v oblasti zdravé výživy

580 zobrazení

Koupit celoročně v regálech supermarketů produkty vyrobené tuzemskými producenty z kozího či ovčího mléka bylo před lety prakticky nemožné. Společnost BILLA nicméně tuto možnost zákazníkům nabízí již od listopadu 2017, a to navíc ve špičkové kvalitě. Pod značkou BILLA Premium naleznou zákazníci kozí a ovčí jogurty ve 3 příchutích z produkce regionální Gurmánské minimlékárny BON LAIT.

Koupit si tuzemské výrobky z kozího a ovčího mléka mimo hlavní sezónu, tzn. od podzimu do jara, bylo dříve nemožné. Díky jedinečnému konceptu chovu francouzských plemen ovcí a koz se tuto bariéru podařilo zlomit majitelům Gurmánské minimlékárny BON LAIT, Lukáši Hlubkovi a jeho manželce Michaele. Jejich v té době a na tuzemské podmínky unikátní koncept chovu těchto malých přežvýkavců zajistil produkci kozího a ovčího mléka po celý rok. BILLA se stala pro farmu klíčovým partnerem pro rozvoj podnikání, protože s BON LAIT podepsala na konci roku 2016 smlouvu s garancí odběru jogurtů ještě před vlastním spuštěním výroby. První produkty z Gurmánské minimlékárny BON LAIT se v portfoliu obchodního řetězce objevily pod privátní značkou BILLA Premium v listopadu 2017.

V současné době odebírá BILLA z této rodinné farmy měsíčně až 10 tisíc kozích a ovčích jogurtů, které jsou aktuálně v sortimentu 75 % sítě supermarketů BILLA po celé ČR. Produkty s označením BILLA Premium cílí na nejnáročnější zákazníky vyhledávající výjimečné gurmánské zážitky. Představují totiž řadu vysoce kvalitních potravin za příznivé ceny.

„Jsme velmi pyšní na to, že jsme mohli být prvním supermarketem, který portfolio své privátní značky BILLA Premium rozšířil i o kozí a ovčí jogurty z produkce gurmánské minimlékárny BON LAIT. Jejich jedinečný koncept chovu pro nás zajišťuje garanci celoroční produkce, což nám umožňuje tyto výrobky nabízet našim zákazníkům doslova 365 dnů v roce,“ říká Dana Bratánková, manažerka korporátní komunikace společnosti BILLA ČR. „Spolupráci se společností BON LAIT jsme započali na konci roku 2016, kdy jsme s manželi Hlubkovými podepsali kontrakt o dodávce jogurtů pod naší privátní značkou. I díky tomuto závazku byli majitelé farmy BON LAIT schopni výrobu nakonec rozjet a dodat první várku jogurtů do našich supermarketů BILLA v listopadu 2017,“ dodává Dana Bratánková.

Přednosti produktů z ovčího a kozího mléka:

Jogurty z ovčího mléka mají zejména vyšší obsah tuku a bílkovin. Obsah tuku v ovčím mléku je průměrně 6,5 %. Ovčí jogurty z produkce farmy BON LAIT nemají absolutně žádné aroma, jsou jen příjemně nakysle mléčné, velmi podobné jogurtům kravským tzv. řeckého typu. Jsou ideálním řešením pro alergiky s intolerancí na kravské mléko. Ovčí mléko má rovněž vysoký obsah vápníku, zinku, jódu, hořčíku a fosforu – obsah vápníku je až o 70 % vyšší než v kravském mléce. Protože ovčí mléko obsahuje až čtyřnásobně vyšší počet zinku než kravské mléko, je vhodné k léčbě astmat, ekzému a jiných kožních chorob.

Obsah tuku u kozího mléka je zhruba 3,5 %. Kozí mléko snáší lépe organismus alergiků a pacientů s autoimunními chorobami. Tuk obsažený v kozím mléce je lépe stravitelný a je v něm asi o 10 % méně laktózy než v mléce kravském. Kozí mléko působí pozitivně na nervovou soustavu, jeho pravidelná konzumace vede ke snížení nervozity a stresu, posiluje imunitní systém, významně reguluje vlhkost pleti, působí blahodárně při onemocněních kůže, trávicího traktu, jater a slinivky. Funguje také jako prevence nádorových onemocnění.

Zdroj a foto: REWE