7 skvělých taktik pro práci s Twitterem

Způsob, jakým lidé, firmy i značky používají sociální média, se neustále mění. Pro značky už není tak důležité mít co nejvíce následovníků, ale jak se následně s jejich tweety zachází. Pokud nikdo Vaše tweety nevidí nebo s nimi nepracuje a nesdílí je, pak vaše snažení nemá velký smysl.  Jak tedy Twitter co nejlepe využívat? 

Přinášíme Vám 7 skvělých taktik aktuálních v letošním roce pro efektivní práci s Twitterem, které na serveru creativeguerrillamarketing.com uvádí Emily Waddell, jež je Marketing a PR Executive v britské digitální marketingové agentuře e3 Media.

Marketing na sociálních médiích může být různorodý a používat různé formy, strategie a nástroje. Pro letošní rok Emily Waddell radí používat následující důležité body:

twitter-1522890_1280

 

1. Zjistěte si, koho sledujete

Pokud se vám podařilo si vybudovat slušný seznam sledovaných (following), zjistěte si o nich potřebné informace. Je třeba, abyste poznali jejich zvyky, zájmy, kontakty. Prostě s nimi navažte aktivnější kontakt. Teprve poté můžete začít přidávat na seznam další kontakty.

2. Nejdůležitější je obsah

Followerwonk od Mozu je skvělý analytický nástroj pro získání pevné představy o tom, kdo sleduje každý váš pohyb. Můžete použít většinu funkcí zdarma, ale je tam také prémiová verze s přidanou funkcí, která je zvláště užitečná, pokud obsluhujete více než jeden twitterový účet.

Můžete také analyzovat, kdy jsou kontakty nejaktivnější, a tedy na kdy můžete optimálně naplánovat své tweety.

3. Nejdůležitější je obsah

Jakmile budete vědět, na koho cílíte, můžete optimálně přizpůsobit svůj výstup tak, že lidé  budou skutečně chtít číst Vaše věci a navíc je i sdílet. Produkovat pravidelný, poučný a relevantní obsah na firemním blogu je skvělý způsob, jak zapojit lidi a Vaše profily na sociálních sítích k nasměrování ke své společnosti a značce, a tak vytvořit strategickou příchozí návštěvnost pro jakoukoliv Vaší marketingovou kampaň.

Váš twitterový účet by tedy měl také nabídnout více než jen vlastní propagaci. Sdílejte tedy užitečný obsah pocházející i z jiných zdrojů. Zjišťujte, co je trendy a mediálně populární a informujte i o věcech z novinových a internetových serverů, spolu s odkazem na tento důvěryhodný zdroj.

4. Podávejte reference na správné lidi

Při odkazování na cizí obsah nezapomeňte uvést u tweetu autora, protože je šance, že autor bude retweetovat Váš komentář. Totéž platí pro zařazení vlivné osoby do Vašeho tweetu, což je prominentní a uznávaná osoba ve svém oboru. Tato osoba může mít zájem o to, co Vaše společnost dělá a čím se prezentuje. To by mohlo přinést Vašemu tweetu další tisíce zobrazení, navíc v rámci těch správných lidí. A další výhoda – toto není považováno za spam!

5.Využívejte obrázky a fotografie

Je dokázané, že tweety s obrázky získávají více kliknutí, větší oblibu a více se i retweetují. Takže byste měli svůj Twitter udělat mnohem více graficky přitažlivější. I když nemáte z Vašeho podnikání dobré fotografie, využívejte ilustrativních i jiných fotografií s uvedením jejich autorů, ale pod podmínkou, že tyto fotografie nebudete používat nelegálně. Existuje plno fotobank, které umožňují používat fotografie zadarmo, například server Unsplash, ve kterých najdete krásné fotky včetně jejich autorských práv.

 

5.Používejte hashtagy správně

Již delší dobu se říká, že hashtagy jsou naši přátelé, ale jistě nevíte, že je stále plno lidí, kteří je používají nadměrně. Je v pořádku, když Váš tweet obsahuje jeden nebo dva hashtagy. Ale raději se ujistěte, že to jsou ty správné slova-značky, kterých si lidé budou skutečně všímat. Například analytický nástroj RiteTag je skvělým zdrojem pro zjištění, jaké jsou nejpopulárnější hashtagy. To Vám umožní použít právě ta klíčová slova, která umožní Vašemu tweetu optimálně zacílit.

6.Mějte Váš tweet krátký a výstižný

Podle průzkumu sociálních médií, se nejlepší délka tweetu pohybuje v rozmezí 71-100 znaků. I když můžete používat více znaků, je lepší se držet této doporučené délky, abyste ponechali prostor pro lidi, kteří budou na Váš tweet reagovat a pak jej i retweetovat. Tím se opět bude rozšiřovat dosah Vašeho tweetu.

7.Nejúčinější tweet obsahuje video

Tweet Video je u twitterových profilů stále málo využívaná funkce, která umožňuje do Vašeho tweetu nahrání videa. Žijeme ve vizuálním světě a diváci prahnout po video obsahu. Každý tweet sice může obsahovat 140 znaků se zprávou, ale když použijete video, můžete říci a ukázat mnohem více, včetně různých emocí.

Zkuste se tedy zamyslet nad Vašimi novými tweety, které mohou obsahovat krátké klipy z Vašich akcí nebo třeba ukázat pohled ze zákulisí Vaší práce. Využívejte, tak jako je u reklamních potů standardní, 30 vteřinová videa, která nejlépe přitáhnou pozornost Vaší cílové skupiny.

 

Kvalitní tweet, tedy ten se zajímavým obsahem, zacílený na správné publikum a především v neotřelé podobě (například ve video formě), je tím správným klíčem k efektivnímu používání twitterové sociální sítě. Ale stejné zásady samozřejmě platí i pro Váš obsah na jiných sociálních sítích.

 

Zdroj: creativeguerrillamarketing.com

Foto: pixabay.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010