Zvyky a postoje lidí ve věku 55-65 let
Výzkumná agentura Ipsos vypracovala v červenci 2016 volně prodejnou studii Pre-seniors, která kombinuje několik zdrojů a která se zaměřila na atraktivní cílovou skupinu v České populace.
Sběr dat pro tuto studii probíhal online v červnu 2016. Datové soubory pro skupinu lidí ve věku 55-65 let jsou reprezentativní podle pohlaví, věku, vzdělání, regionu a velikosti místa bydliště a jsou naváženy podle reálného poměru lidí, kteří v daném věku pracují nebo již jsou v důchodu.
Ze studie vyplývá, že se podíl seniorů v populaci zvyšuje, dále se zvyšuje věk odchodu do důchodu i naděje dožití a kvalita prožitého života.
Studie dále informuje o tom, že :
81% pre-seniorů nedělá problém pracovat s internetem,
64% pre-seniorů se chce vždy učit něčemu novému a dozvídat se nové věci,
52% pre-seniorů má více volného času než před 10 lety,
21% pre-seniorů má více peněz pro sebe než před 10 lety,
Studie obsahuje následující kapitoly:
jak žijí pre-senioři, důchod, vzdělávání, hodnoty a postoje, spotřebitelské chování, finanční chování, postoje k reklamě, co pre-senioři konzumují, segmentace pre-seniorů.
Studie čerpá z následujících zdrojů:
- Data z Populace.cz (online panelu společnosti Ipsos), n= 900
- Data z výzkumu „Pre-Seniors“ uskutečněném v květnu 2016, n=800
- Sběr dat probíhal online v červnu 2016. Datové soubory pro skupinu lidí ve věku 55-65 let jsou
- Data ČSÚ z roku 2014
- Institut pro demokracii a ekonomickou analýzu, Projekt národohospodářského ústavu AV ČR, 2015
Více informací získáte zde.
Zdroj: Ipsos
Foto: pixabay.com