Virtuální interakce jsou „stejně dobré jako fyzická přítomnost“ téměř pro čtvrtinu online zákazníků

GfK zveřejnila výsledky výzkumu ve 22 zemích, podle kterého téměř čtvrtina online zákazníků (23 procent) souhlasí s tím, že virtuální interakce s lidmi nebo virtuální návštěvy míst mohou poskytnout stejný zážitek, jako když je člověk na místě osobně. Těch, kteří s tímto výrokem nesouhlasí, je jen 15 procent.

GfK-Infographic-Virtual-interactions-smaller

Příležitostí pro virtuální interakci v běžném životě stále přibývá, ať už jde o video konference v práci, „face timing“ prostřednictvím chytrého telefonu, chatování na facebooku či WhatsApp atd., nebo dokonce o poznávání měst a míst jako jsou restaurace nebo muzea pomocí Google Street view nebo 3D-Panorma. Poskytnou ale tyto interakce stejně kvalitní zážitek, jako když je člověk prožívá přímo na místě?

Souhlas s tím, že virtuální interakce mohou být stejně dobré jako reálný život, se vyslovuje nejvíce lidí ve věku 20-29 let (28 procent) a 30- 39 let (27 procent). Tím se jasně dostávají před teenagery, kteří s 22 procenty představují další nejvíce „virtuálně orientovanou“ generaci.

Není žádným překvapením, že souhlas s tímto názorem rychle klesá u starších generací. Jeden z pěti lidí ve věku 50-59 let (20 procent)  nesouhlasí s tím, že by virtuální interakce mohly bý stejně dobré jako osobní kontakt oproti 15 procentům lidí, kteří hlasovali kladně; a ve věkové kategorii nad 60 let nesouhlasí skoro jedna třetina (27 procent) oproti jednomu z deseti lidí (11 procent), kteří souhlasí.

 

Nejvíce „virtuálně orientovaných“ lidí je v Brazílii a Turecku, naopak nejméně v Německu a ve Švédsku

Brazílie a Turecko jsou na prvním místě z hlediska počtu spotřebitelů, kteří se domnívají, že virtuální interakce mohou poskytnout stejný zážitek, jako když je člověk prožívá přímo na místě. V obou zemích to tvrdí jedna třetina lidí (34 procent). Za nimi následuje Mexiko (28 procent), Čína (27 procent) a Rusko (24 procenta)

Tyto výsledky platí téměř pro všechny typy podnikání. Ať už jde o byznys, který využívá rozšířenou realitu ke zlepšení marketingu a reklamy, či firmu, která pořádá video konference za účelem snížení cestovních výloh – vědět, které trhy a které spotřebitelské segmenty jsou nejvíce otevřeny virtuálním interakcím, představuje informaci zásadního významu.

GfK-Infographic-Virtual-procenta - země - smaller

Na opačném konci stupnice zaujímá první místo Německo skoro s jednou třetinou (32 procent) online zákazníků, kteří nesouhlasí s tím, že virtuální interakce může být stejně dobrá jako interakce osobní. Po něm následuje Švédsko s 29 procenty a pak jsou dva „těsné“ výsledky: Česká republika a Belgie, jež mají takových spotřebitelů jen o málo více než jednu čtvrtinu (26 procent) a Nizozemí a Spojené království, kde tito spotřebitelé tvoří necelou jednu čtvrtinu (23 procent).

 

Kompletní výsledky výzkumu ve 22 zemích si můžete stáhnout zde.

 

O průzkumu

Společnost GfK uskutečnila ve 22 zemích online průzkum u více než 27 000 spotřebitelů ve věku od 15 let výše. Sběr dat byl dokončen v červnu 2015. Data byla vážena tak, aby na každém trhu odrážela demografické složení online populace ve věku 15+. Do průzkumu byly zahrnuty následující země: Argentina, Austrálie, Belgie, Brazílie, Kanada, Čína, Česká republika, Francie, Německo, Hongkong, Itálie, Japonsko, Mexiko, Nizozemí, Polsko, Rusko, Jižní Korea, Španělsko, Švédsko, Turecko, Spojené království, USA.

 

 

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010