Už každá sedmá domácnost v Česku má televizi s připojením k internetu

Televizory, které nabízejí připojení k internetu, jsou výrazným trendem posledních měsíců. Jejich rozšířenost v populaci postupně stoupá – dnes už má alespoň jednu televizi s připojením 14 % domácností, což je o 5 % více než na začátku loňského roku. 

Tato data vycházejí z  výsledků prvního kvartálu Kontinuálního výzkumu, který pro Asociaci televizních organizací zajišťuje společnost Nielsen Admosphere jako nedílnou součást peoplemetrového projektu.
Výsledky výzkumu potvrzují postupný trend nárůstu počtu televizí s připojením k internetu v českých domácnostech.

V prvním kvartálu roku 2015 vlastnilo alespoň jednu takovou televizi 9 % domácností, přičemž v průběhu roku se číslo zvýšilo na 10 % a v prvním čtvrtletí roku 2016 už deklarovalo vlastnictví těchto televizí 14 % domácností.

Procento domacnosti s televizorem pripojenym k internetu

Začátkem roku se tradičně ve výzkumech projevuje růst vybavenosti domácností, jehož hlavní příčinou jsou Vánoce a fakt, že elektronika obecně patří mezi oblíbené dary.

Z dat Kontinuálního výzkumu například vychází, že hlavní obrazovkou zůstává televizor, který vlastní 96 % domácností.

Necelé tři čtvrtiny pak mají doma některou z dalších obrazovek, jako stolní počítač, notebook nebo tablet. Stolní počítač nebo notebook najdeme v domácnostech nejčastěji, a to v 71 % domácností (notebook či netbook má přitom doma více než polovina dotázaných), smartphone pak ve 47 %. Tablet má v současnosti asi pětina českých domácností.

Vybaveni domacnosti

Chytré telefony jsou převážně osobní zařízení, používá je 54 % jednotlivců starších 4 let. 70 % z uživatelů chytrých telefonů používá svůj vlastní (nebo pracovní) smartphone, ostatní pak používají smartphone jiného člena domácnosti.

 

Zdroj: Nielsen Admosphere

Foto: Datart

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010