Průměrná roční útrata za nákup nábytku a bytových doplňků na internetu byla loni 9 100 Kč

Podle aktuálního průzkumu GfK FURNITURE, který pravidelně sleduje nákupní chování v Česku, činily průměrné výdaje spotřebitelů, kteří nakoupili za poslední dva roky nábytek anebo bytové doplňky, přibližně 17 200 Kč ročně. Z této průměrné částky tvořily přibližně ¾ výdaje za nábytek a ¼ výdaje za bytové doplňky. Polovina zákazníků vydala za nábytek a bytové doplňky pouze částku do 10 000 Kč ročně.

Z nábytkářských kategorií nejvíce dotazovaných nakoupilo, nebo plánuje nakoupit, pohovky, koupelnový nábytek, postele, komody; z bytových doplňků pak ložní prádlo, kuchyňské nádobí a osvětlení.

Více než 60 procent respondentů již někdy nakoupilo nábytek a bytové doplňky na internetu (v roce 2011 to bylo jen 38 procent respondentů) a dalších 11 procent plánuje tyto kategorie na internetu v budoucnosti nakoupit.

Průměrná roční útrata za nákup nábytku a bytových doplňků na internetu tvořila loni přibližně 9 100 Kč. Na internetu se nábytek a bytové doplňky v loňském roce nakupovaly nejčastěji v prodejnách ikea.cz, jysk.cz, mall.cz a sconto.cz,“ říká Pavel Cabal, Senior Project Manager z GfK.

11 procent dotázaných využilo v posledních dvou letech možnosti nakoupit nábytek a bytové doplňky na splátky nebo prostřednictvím úvěrové karty; v roce 2011 to tvrdilo 21 procent respondentů. Nejčastěji využívanou splátkovou společností byl CETELEM, nejvyužívanější úvěrovou kartou pak karta ČESKÉ SPOŘITELNY.

 

Zdroj: GfK Czech

Foto: pixabay.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010