Prací prostředky si zákazníci vybírají nejčastěji podle ceny

Nejdůležitějším faktorem při výběru pracích prostředků je zpravidla cena, naopak nejméně rozhoduje o nákupech zboží tohoto typu obal či etiketa – alespoň tak to vidí respondenti výzkumu Nielsen Admosphere.

Z výsledků šetření, kterého se zúčastnilo pět set respondentů z české internetové populace starší 15 let, dále vyplývá, že necelá polovina dotázaných preferuje z pracích prostředků prášek a polovina lidí také používá různé druhy těchto prostředků s ohledem na barvu praného prádla. V reklamním segmentu pracích prostředků umístila inzerci v nejvyšší hodnotě značka Persil, která v roce 2016 využila prostor za 137,7 milionů korun, jak ukazuje monitoring reklamy Ad Intel.

Prací prostředky v Česku nakupuje zhruba 9 lidí z 10. Nejdůležitějším faktorem při jejich výběru je přitom cena. Při řazení parametrů dle důležitosti skončily na dalších místech výhodnost balení, dále to, zda je prostředek v práškové, tekuté nebo jiné formě, šetrnost k prádlu, značka a slevové akce. Naopak nejméně důležitým parametrem je pro dotázané obal a etiketa.

Parametry pracich prostredku podle dulezitosti pri nakupu

Nejoblíbenějším typem pracích prostředků je prášek, kterému dává přednost 44 % respondentů. Hned za ním jsou tekuté prací prostředky, které preferuje 39 % lidí. Gelové kapsle upřednostňuje 17 % dotázaných.

Rozšířená je mezi respondenty také volba pracích prostředků v závislosti na barvě prádla: polovina lidí se hlásí k používání různých druhů prostředků na různé barvy praného prádla, 41 % však používá pro všechny barvy jeden typ pracího prostředku.

Z pohledu na využitý reklamní prostor v segmentu pracích prostředků je patrné, že inzerci v nejvyšší ceníkové hodnotě v roce 2016 umístila značka Persil – dosáhla 137,7 milionů korun, což znamená meziroční nárůst o 74 %. Ariel zaznamenal stejné procentuální navýšení, loni využil inzertní prostor za 131,9 milionů korun.

Cenikova hodnota reklamniho prostoru TOP 5 firemnich znacek roku 2016 v segmentu Praci prostredky

Zdroj: Nielsen Admosphere

Foto: POS Media

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010