Podle studie GfK až 90% Čechů bere své zvířátko jako člena domácnosti

Téměř ¾ českých domácností chová doma nějaké zvíře jako domácího mazlíčka. Nejčastěji jde o psy (48%), kočky (31%) a hlodavce/zajícovce (17%). Domácí mazlíčky nadprůměrně často chovají domácnosti s dětmi, lidé s vyšším vzděláním, s průměrnými příjmy a z menších obcí do 5 tisíc obyvatel. Tato data vyplývají z aktuální studie GfK Pet Food & Pet Care 2016.

Domácnost chovající psa za něj ročně utratí přibližně 13 000 Kč, z toho 10 000 Kč za krmivo a zbytek za doplňky jakou jsou pelíšky, obojky, vodítka, hračky, psí kosmetika a podobně. U chovatelů koček jsou výdaje o něco nižší: v průměru domácnost za rok utratí přes 9 000 Kč, z toho 7 000 Kč za krmivo.

V průměru jsou psi chovaní v českých domácnostech 6,5 let staří, váží přibližně 17 kg, jsou nekastrovaní a nemají průkaz původu.

Mezi oblíbené prodejny, ve kterých chovatelů psů nakupují krmivo, patří např. hypermarket Kaufland, specializovaná prodejna s chovatelskými potřebami Pet Center, internetový obchod zoohit.cz nebo hobby market OBI. Chovatelé psů jsou při nákupu krmiva věrní jak prodejnám, ve kterých utrácí nejvíce, tak značkám, které nakupují. Více než 1/3 chovatelů vyžívá při nákupu krmiva věrnostní karty některého z prodejců.

Nejčastěji lidé nakupují pro psy suché krmivo, mokré krmivo hraje spíše doplňkovou roli. Suché granule chovatelé nakupují především ve specializovaných prodejnách a na internetu, nejpopulárnější je 10-15 kg balení granulí. Při výběru hraje primární roli kvalita, složení a to, jestli krmivo pes vůbec jí. Pokud jde o nákupy mokrého krmiva, nejvíce se za něj utrácí v prodejnách s rychloobrátkovým zbožím (hypermarkety, supermarkety a diskonty), nejpopulárnější je jednoporcové balení, které zvíře sní naráz.

 

Zdroj: GfK

Foto: pixabay.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010