Odstartovala letní pivovarská sezóna a s ní období pivních zahrádek

Po teplotně nevydařeném dubnu a květnu k nám dorazily tropické teploty a pivní zahrádky si konečně přijdou na své. Fenomén pivních zahrádek v Česku potvrzují statistiky, které evidují 40 procent podniků nabízejících venkovní posezení. Restauračních zahrádek je u nás více než sedm tisíc, pětinu z nich najdete v Praze. Během letních měsíců bývá spotřeba piva průměrně třikrát vyšší než v zimě. Roste nejen spotřeba ležáků a výčepních piv, ale především čepovaných speciálů a ochucených pivních mixů.

Letní sezona je pro pivovary klíčovým obdobím. Trh každoročně zaplaví pivní speciály, limitované edice a nové druhy alkoholických i nealkoholických pivních mixů. „S ochucenými pivními mixy se stále častěji setkáváme i na čepu, což dále posiluje jejich oblibu. Jen za minulý rok posílily pivní mixy o 43 % a předpokládáme jejich další růst. Stále častěji je totiž vyhledávají i jinak sváteční konzumenti piva,“ uvádí Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven. Zda bude jejich boom na českém trhu pokračovat i letos, bude záviset na intenzitě a délce letní pivovarské sezóny.

Létu dominuje pivo v plechovkách

Vedle rozmachu návštěvnosti pivních zahrádek a tím růstu spotřeby čepovaného piva létu tradičně dominuje pivo v plechovkách. Ty jsou lehké, snadno přenositelné a rychle se vychladí. Volí je proto lidé cestující autem k moři. Významný trend posilování baleného piva v plechovkách, a to nejen během letní sezóny, potvrzují i hospodářské výsledky, které Český svaz pivovarů a sladoven uveřejnil začátkem dubna. Preference konzumentů dopřávat si pivo stále častěji doma než s přáteli v hospodě či restauraci však dlouhodobě není dobrá pro českou pivní kulturu. „S tou je neodmyslitelně spjata právě tradiční hospoda,“ upozorňuje Ferencová.

Buďte cool a vyrazte pro pivo se džbánkem

Snahou pivovarů je zaujmout konzumenta pestrou nabídkou čepovaných piv i zatraktivnit a modernizovat prostředí výčepů, pivnic a restaurací. Pivovary s tímto cílem investují významné finanční prostředky a jsou si vědomy, že dnešní konzument je čím dál náročnější. „Mění se i životní styl spotřebitelů a jejich preference, neboť stále více času stráví v kanceláři při sedavém zaměstnání. Večer pak preferují aktivní vyžití“, vysvětluje Ferencová a dodává: „Pokud si nemůžete dát čepované pivo přímo v hospodě, dojděte si pro něj se džbánkem. Tato tradice se u nás bohužel trochu vytrácí.“

Facebooková pivní středa i tradiční Dny českého piva

Český svaz pivovarů a sladoven bojuje proti poklesu čepovaného piva na úkor baleného na všech frontách. Na svých sociálních sítích počátkem letošního roku spustil Svaz komunikační kampaň Česká pivní středa, čímž se snaží lidi aktivizovat a motivovat, aby si jeden den v týdnu udělali čas na posezení u piva s přáteli.

Letní sezonu zakončí jako každoročně Dny českého piva největší pivovarská akce roku, která letos připadá na 24. -30. září. Do sedmidenních oslav svátku piva se zapojí desítky pivovarů a minipivovarů, které nabídnou ochutnávku svých pivních speciálů, možnost prohlídky či setkání se samotnými sládky. Cílem akce je podpořit konzumaci čepovaného piva a připomenout unikum tradiční české hospody. Oslavy českého národního nápoje patří také vzpomínce na svatého Václava, který je již patronem českého piva.

Zdroj: Český svaz pivovarů a sladoven, foto: pixabay.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010