Obchody zaplavily jarní a letní kolekce

Ještě před plnohodnotným příchodem jara se na postupné oteplení chystají i obchody s módou. Zpravidla už v březnu proto obměňují svoji nabídku směrem k letním měsícům. Letošní trendy se přitom podle zástupců jednotlivých značek či módních návrhářů ponesou v květovaných vzorech či neonových barvách. Aktuálním trendům se věnují i nákupní centra, svým návštěvníkům se je snaží přiblížit za pomoci nejmodernějších technologií.

Zatímco období začátku března signalizuje svými venkovními teplotami spíše dozvuky zimy, obchodní prostory a nákupní centra jsou již plné zboží na jarní sezonu. Výjimkou nejsou v tomto směru ani obchody s módou, které se na nadcházející teplé období chystají s dostatečným předstihem. „Jarní kolekce se v obchodech objevují zpravidla už na začátku března. Velká část značek přitom jarní modely spojuje i s letní kolekcí. Zákazníkům tak mohou poskytnout dostatečnou nabídku i v případě, pokud by tropické počasí začalo nečekaně dříve,“ uvedl ředitel nákupní Galerie Vaňkovka Brno Jan Borůvka.

Popularita květinových vzorů

Jednotlivé značky se ve své nabídce snaží reflektovat aktuální módní trendy. „Z hlediska vzorů jsou letos na vzestupu velké a malé kostečky a také květy. U barev jsou to pak hrášková, lososová či smetanová. Snažíme se to zohledňovat v našich jarních a letních kolekcích, které se zaměřují na jeansový svět a jsou plné pastelových barev,“ uvedla Veronika Marečková ze společnosti Wrangler Lee.

O květinových motivech v letošních jarních a letních kolekcích přitom hovoří i další značky. „V dámských kolekcích nechybí tyto vzory ani letos, například růže. Motiv květin se ale může objevit i na pánských kouscích,“ řekla Aneta Hoffmannová ze společnosti Vermont, která v Česku zastupuje například značky Gant či Karl Lagerfeld. Do popředí se podle ní dostávají vzdušné, vlající a lehké materiály podobné šifonu nebo len. „Tuto sezonu budou převládat spíše šaty a sukně v délce midi nebo do půlky lýtek, přidávají se i širší rukávy. Pokud si pořídíte košilové šaty, nebo volné kalhoty určitě nešlápnete vedle. Co se barev týče tak u mnoha módních domů můžeme vidět návrat neonových barev. Nechybí ani pestré a jasné barvy jako jasně modrá či žlutá,“ doplnila Hoffmannová.

Letošní jarní a letní sezonu vidí z hlediska barev velmi podobně i módní návrhářka Šárka Moravová. „Trendy na jaro a léto vnímám hlavně v barvách, a to ve žluté, neonové či pistáciové. Lze také očekávat nástup zvířecích vzorů a pruhů. V žádném šatníku ženy pak nesmí chybět košilové šaty,“ uvedla. Z hlediska doplňků bude podle ní letošním hitem velký klobouk.

Módní přehlídky v nákupních centrech

Trendy pro letošní rok se týkají i outdoorového oblečení. Podle Kamily Vodochodské ze společnosti Bushman se i letos mezi klíčové trendy dostávají kapsové kraťasy. „V jarní a letní sezoně nechybí ani šaty, letos jsou krátké i sedmiosminové délky. Zaznamenáváme také nové siluety především v kalhotách a košilích, které jsou více ostré, hranaté, košile se zvýrazněnými oversized rameny a límci. Již delší dobu tento trend stál v pozadí, ale letos nabyl na síle,“ uvedla. V kolekcích mnoha značek podle ní letos poprvé po mnoha sezonách převažují zcela neutrální, přírodní a zemité odstíny. „I vzory jsou utlumeny oproti jednobarevným odstínům. Potisky jsou též pouze v menšině,“ doplnila Vodochodská.

Módní trendy se snaží sledovat i jednotlivá obchodní centra v Česku. Některá z nich proto pořádají módní přehlídky, kde prezentují aktuální modely svých značek. „V obchodních centrech tyto trendy zaznamenávám, i když ne ve velké míře. Módní přehlídky jsou velmi oblíbené a obchodní centra je proto využívají, neboť přitahují zákazníky,“ řekla Moravová.

Kromě živých přehlídek se centra v poslední době snaží využívat i moderních technologií. „Velkou letošní novinkou bude v tomto směru virtuální módní přehlídka, kterou našim návštěvníkům nabídneme prostřednictvím čtyř velkoplošných obrazovek v naší nákupní galerii. Celá akce potrvá celou první polovinu dubna a její součástí budou módní tipy našich nájemců z oblasti módy. Návštěvníci tak budou moci nejen načerpat inspiraci, ale také si předváděné modely rovnou pořídit v konkrétních obchodech,“ uzavřel ředitel Galerie Vaňkovka Jan Borůvka.

Zdroj: Lesensky.cz, foto: pixabay.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010