Nejúspěšnější maloobchodní prodejny mají jedno společné – jsou ošklivé

Nejúspěšnější maloobchodní prodejny ve Spojených Státech patří mezi ty nejméně atraktivní. Namísto kvalitního osvětlení a výrazných interaktivních displejů, používají diskontní řetězce jako je Aldi, Dollar General, Costco nebo Trader Joe´s jen fádní nákupní prostory, které se jim ale velmi vyplácí.

Vyplácí se především proto, že mohou investovat více do snižování cen, což jim přináší výraznou výhodu oproti konkurenci, a to je jejich hnacím motorem,“ říká Mike Paglia, ředitel oddělení Retail Insights ve společnosti Kantar Retail. „Například Aldi nebude investovat do širokých regálů určených pro mnoho jejich produktů. Místo toho pracovníci naskládají zboží na sebe a nechají jej v obalech, ve kterých bylo přivedeno do prodejny. Tím samozřejmě šetří čas při manipulaci se zbožím.

ulicka - 4 - small

Prodejní plocha diskontních řetězců nejen v USA vypadá podobně – zářivkové osvětlení, úzké uličky, zboží v krabicích či v originálních množstevních baleních a základní kovové police.

Podle banky UBS stojí diskontní řetězec vybudování každé prodejny, která má velikost od sedmi tisíc do deseti tisíc čtverečních stop (2 134 m2 až 3 048 m2), přibližně 250 000 dolarů (necelých 6 milionů korun) a tato investice se zaplatí do dvou let. Pro srovnání, postavení průměrné prodejny Starbucks o rozloze 1 700 čtverečních stop (518 m2) stojí údajně 450 000 dolarů, tedy přes 12 milionů korun.

ulicka - 2 - small

Díky úspornému režimu má diskontní prodejna také velmi málo personálu. Například Dollar General má v každé prodejně jen dva až čtyři zaměstnance, kteří dělají administrativu, pracují u pokladen a starají se doplňování zboží.

Přestože komfort v prodejně je nevalný, zákazníci se do těchto diskontních řetězců rádi vracejí, neboť zde mohou nakoupit výrobky za výborné ceny. Například Aldi je v USA o 30% levnější než Walmart, Dollar General je o 20% levnější než tradiční obchody s potravinami a o 40% levnější než místní samoobsluhy. Trader Joe je o 26% levnější než Whole Foods.

 

Zdroj a foto: uk.businessinsider.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010