Češi používají stále více sociálních médií, průměrný čas trávený na síti ale klesl

Společnost AMI Digital už druhým rokem ve spolupráci s agenturou STEM/MARK realizuje průzkum s názvem AMI Digital Index, který se snaží mapovat proměny prostředí sociálních sítí a trendy v chování jejich uživatelů. Aktuální dotazování proběhlo před několika týdny (na přelomu března a dubna 2017).

V celkovém pohledu se sice žádná velká překvapení nekonala, ale to neznamená, že by byla nouze o zajímavá zjištění, souhrnně lze ale říci, že trh sociálních médií je v Česku už „dospělý“. Spíše se postupně rozvíjí a mění, než aby docházelo k revolučním změnám.

Na začátku roku 2017 jen 7,6 % uživatelů nepoužívalo žádnou sociální síť. To je sice větší procento, než v loňském roce (3,1 %), současně s tím ovšem narostlo množství sociálních sítí na jednoho respondenta. Zatímco vloni mělo účet na třech a více sociálních sítích pouze 39 % českých uživatelů internetu, letos to je už 69 %. Procento uživatelů s účtem na 5 a více sociálních sítích, kterých je v Česku nyní již 22 %, se dokonce oproti roku 2016 zdvojnásobilo.

Udávaný průměrný čas, který lidé denně stráví na sociálních sítích, přitom meziročně poklesl o zhruba 7 % ze 159 na 147 minut.  Lidé si podle všeho více vybírají, která sociální média chtějí používat, jak intenzivně a rozdělují svou pozornost mezi více sociálních sítí.

Pokud by se měl z letošních čísel vypíchnout nejvíce viditelný trend, pak je to skokový nárůst vizuálních sociálních sítí, zejména pak Instagramu a (ve sledovaném období) ještě i Snpachatu.

Instagramu se nicméně zřejmě dařilo o dost lépe. Poté, co na podzim spustil kopii Snapchatu v podobě Instagram Stories, podařilo se mu na z tohoto pohledu ještě neobsazeném českém trhu spolehlivě zastavit růst Snpachatu a postupně trh Stories ovládnout. Moudřejší budeme samozřejmě až za čas, protože toto meziroční srovnání ukazuje vývoj v období, kdy Instagram Stories fungovaly jen z poloviny (cca 6 měsíců), ale všechno mluví spíše pro Instagram.

Uživatelská základna narostla v Česku u obou sítí. Za necelých 6 měsíců, co Instagram svou novou funkci spustil, se Stories na Snapchat stihly dotáhnout. Instagram Stories zná už zhruba 43 % českých uživatelů internetu (Snapchat 52 %), opakovaně je ale podle průzkumu použilo už 11 % dotázaných (Snapchat 10%). Instagram je také v Česku logicky celkově známější (81 %) než Snapchat (52 %).

Hodně zajímavá jsou čísla týkající se aktivity uživatelů jednotlivých sociálních médií, rozšíření chatovacích aplikací nebo demografického rozdělení českých uživatelů. Z tohoto důvodu bude společnost AMI Digital tyto typy informací více zkoumat v blízké budoucnosti.

 

Zdroj a grafy: AMI Digital

Foto: pixabay.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010