Češi nejvíce nakupují online kolem deváté hodiny večer

Nejvíce na internetu nakupují Češi v pondělí. Lidé v tento den utratí během celého roku v průměru třikrát více peněz než v sobotu. 

Největší propad pro online transakce v celém roce znamenají teplé letní soboty. Po celý rok platí, že nejvíc se při nakupování na internetu ve všední dny lidé rozšoupnou kolem deváté hodiny večer a o víkendu kolem poledne. Vyplývá to z údajů předního zprostředkovatele online plateb v České republice, společnosti PayU, přes kterou Češi ročně zaplatí zboží a služby za více než 7 miliard korun.

PayU má zhruba čtvrtinový podíl na všech online platbách českých zákazníků a společně s Českou spořitelnou a ČSOB patří k nejvýznamnějším a největším hráčům v oboru.

Druhým nejoblíbenějším časem pro online nákupy je ve všední dny doba kolem desáté hodiny dopolední. O víkendu je druhý nejvytíženější čas pro e-shopy devátá hodina večer.

Pravidelně největší obraty zaznamenáváme vždy kolem patnáctého dne v měsíci, kdy velká část lidí bere výplatu. Z měsíců jsou v roce nejsilnější listopad až leden, nejslabší naopak únor a léto,“ říká Barbora Tyllová, country managerka společnosti PayU pro Česko i Slovensko.

I letní měsíce ale mají své taháky, které online tržby zvyšují. Je to zejména cestovní pojištění, jehož objem prodeje se v létě zdvojnásobuje. Výrazně roste také prodej zájezdů, platby za parkování na letišti nebo prodej lístků na vlaky a autobusy. Z e-shopů se zbožím rostou v létě nejvíc tržby prodejcům bazénů a příslušenství k nim.

Češi dohromady za zboží a služby online platí ročně řádově desítky miliard korun a uskuteční nižší desítky milionů transakcí. Jejich objem se meziročně zvyšuje zhruba o třetinu.

Jen přes přes PayU Češi loni provedli téměř 5,5 milionu platebních transakcí. Většina, 60 % transakcí, se uskutečnila přes platební tlačítka PayU napojená na české bankovní domy.  Více než každá třetí platba přes PayU byla platba platební kartou a jen 3,5 % připadlo na běžné bankovní převody.

 

Zdroj: PayU

Foto: pixabay.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010