Využívání moderních technologií přináší v zahraničí malým prodejcům zvýšení tržeb

Menší maloobchodníci v dnešní době stále častěji hledají kreativní možnosti jak přilákat další zákazníky, a tím si zvýšit své tržby. Na pomoc jim přicházejí nové dostupné možnosti v e-commerce – technologie, různé moderní aplikace a další sofistikovaný software určený pro komunikaci se zákazníky.

Maloobchodníci dnes jen velmi těžko dokáží konkurovat velkým nadnárodním řetězcům, především v cenách. O to více mohou konkurovat svou nabídkou individualizovaných služeb. Moderní technologie v e-commerce v tomto směru menším společnostem nahrávají, protože stále více těchto technologií je navrženo právě pro ně. V zahraničí je používání těchto technologií stále častější.

„Využívání nových technologii umožňuje malým podnikům více uspokojovat potřeby jejich zákazníků,“ říká Michael Moeser, retailový manažer poradenské agentury Javelin Strategy & Research z kalifornského Pleasantonu. „Například aplikace Belly (Business Customer Loyalty Program), která umožňuje prodejcům vytvářet a sledovat u zákazníků odměny za tisíce malých prodejů. To pomáhá vytvářet emocionální spojení mezi obchodem a nakupujícími,“ dodává Moeser.

Jaké další aplikace e-commerce pro menší maloobchodníky jsou na trhu?

Například Aplikace Dolly pomáhá prodejci efektivně řídit zboží, aby mohlo odejít včas z obchodu a bylo rychle dodáno zákazníkovi.

Společnost Cream City Music prodává více než 1 800 položek, například kytarové trsátka, na hudebním tržišti – portálu Reverb.com. Tento maloobchodník začal používat Reverb.com teprve před dvěma lety.

„Lidé na těchto internetových stránkách hledají speciálně hudební produkty,“ říká majitel firmy Brian Douglas z Brookfieldu ve Wisconsinu. „Pro nás to již brzy začalo přinášet výsledky. Tržby z Reverb.com mám rostou o dvojmístné procento každý měsíc.

Jestliže nakupující navštíví stránky oděvní společnosti O’Neill, nebo METAL MULISHA, začne mu nastavený retailový software Reflektion navrhovat produkty, které by měl zakoupit. Doporučení však nejsou náhodné, protože tento počítačový program zjistí, kde se zákazník na stránce právě nachází a po několika jeho kliknutí dodá systému dostatek informací, aby mu systém začal efektivně navrhovat další zboží.

„Čím více zákazník na stránce klikne, tím více informací systém shromaždí, a tím je pravděpodobnější, že O’Neill uskuteční prodej,“ říká Daniel Neukomm, generální ředitel společnosti La Jolla Group. „Tento software je vyspělejší než programy na jiných stránkách, které dělají návrhy jen na základě historii objednávek,“ říká Neukomm. „Když zákazník sleduje oděvy určené pro volný čas častěji než klasickou módu, bere tento software tuto skutečnost v úvahu“.

Počet návštěv na stránkách O’Neill a METAL MULISHA, které jsou lídry v oblasti oděvního prodeje, se díky použití tohoto softwaru zvýšil o 25 procent. Platí tedy přímá úměra, že čím delší dobu stráví návštěvník na jejich stránkách, tím je pravděpodobnější, že program vyberte položky, které zákazník koupí,“ dodává Neukomm.

Jak je vidět, pro menší maloobchodníky je používání nových technologií v e-commerce výraznou možností, jak na velmi konkurenčním trhu uspět. Navíc každým dnem se tento počet dostupných technologií, aplikací a softwaru stále rozšiřuje.

 

Zdroj: www.nwitimes.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010