Do podpůrného programu Tesco se zapojilo celkově přes 3,8 milionů zákazníků

Hlasování o podporu projektů neziskových a příspěvkových organizací v programu společnosti Tesco „Vy rozhodujete, my pomáháme“ je ukončeno. Po sečtení zákaznických hlasů známe vítěze ve všech 90 regionech po celé České republice. Zákazníci nejvíce ocenili projekty zaměřené na podporu dětí, pro které jich hlasovala téměř třetina (29,2 %). To odpovídá také trendu dárcovství pro celé Česko, kde patří oblast podpory dětí a mládeže mezi ty nejčastější. 

Program „Vy rozhodujete, my pomáháme“ se zaměřuje na podporu lokálních neziskových a příspěvkových organizací. Podpora komunit, ve kterých Tesco působí, patří dlouhodobě mezi hlavní pilíře podnikání společnosti. Celkem se do programu přihlásilo 623 projektů, ze kterých odborná komise vybrala 270, tedy vždy tři pro každý region. Ty se od 8. března do 4. dubna ucházely o podporu zákazníků. Vítězné projekty získají prostřednictvím Nadačního fondu Tesco finanční příspěvek ve výši 30 000 korun. Celkem Tesco rozdělí stejně jako loni 2,7 milionů korun. Zákazníci dostávali za každý nákup hlasovací žeton, kterým mohli podpořit vybraný projekt neziskové organizace v jejich okolí. Celkem hlasovalo 3 822 058 zákazníků.

„Ohromně nás těší, že se díky hlasování v obchodech mohli lidé blíže seznámit s činností veřejně prospěšných organizací v jejich okolí a organizace zase měly možnost představit svou práci. Navíc projekty byly i letos velmi různorodé,“  doplňuje Yana Pancheva, manažerka společenské odpovědnosti Tesco.

Absolutním vítězem se stal spolek Haima CZ, který od zákazníků získal téměř 89 000 hlasů. Zaměřuje se na pomoc hematologicky a onkologicky nemocným dětem. Jednou z forem pomoci je umožnit jim vzděláváni i během náročné a dlouhé léčby.

Vzdělávání dětí v průběhu dlouhodobé onkologické léčby je velmi důležité.  Po ukončení léčby jim umožní plynule pokračovat ve vyučovacím procesu, studovat dále na středních a vysokých školách, a následně se zapojit do pracovního procesu – nemusí  tak v budoucnu žádat o invalidní důchody a případně být v evidenci úřadů práce. Máme velkou radost, že jsme měli díky programu společnosti Tesco větší možnost prezentovat lidem naší činnost a moc si vážíme získaných finančních prostředků na podporu vzdělávání „našich“ dětí, “ upřesňuje Jan Blodek, předseda Haimy.

Odborným garantem celého programu byla Nadace rozvoje občanské společnosti, která spolu s vybranými zaměstnanci společnosti Tesco působila jako odborná komise. Ta prověřila všechny nominované projekty z hlediska jejich transparentnosti, důvěryhodnosti, udržitelnosti a z hlediska jejich dopadu na komunitu a potenciál pro zapojení členů komunity.

Všech 270 neziskovek, které jsme pečlivě vybrali, si zaslouží podporu. Fundraising je v neziskovém sektoru obtížnou disciplínou a zákazníci rozhodli, komu konkrétně 30 000 Kč pomůže. Organizace, které finanční podporu neobdržely, daly o sobě regionálně vědět, což je pro podporu dárcovství velmi důležité“ doplňuje Jana Vožechová, vedoucí fundrasingu NROS.

Zákazníci i neziskové organizace se mohou na konečné výsledky programu podívat zde.

 

Zdroj, infografika a foto: Tesco Stores ČR

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010