Logistika v sektoru B2B podle společnosti Der Kurier

280 zobrazení

Měnit dodavatele je pro mnoho firem nesnadným rozhodnutím, které doprovází strach ze snížení kvality vlastních služeb, nedostupnosti zboží, ztráty důvěry zákazníků, finančních ztrát a v neposlední řadě strach i z toho, že se nic nezmění. V oblasti kurýrních služeb tomu není jinak. Spokojení zákazníci dopravních společností si zakládají především na spolehlivosti, rychlosti, výhodnosti a komunikativnosti. I přesto, pokud není některý z těchto pilířů stabilní, pro ně nemusí být jednoduché svého dopravce změnit.

Rychle už neznamená draze

Na některá pravidla jsme v byznyse již natolik zvyklí, že nad jejich změnou ani nepřemýšlíme. Na trhu kurýrních služeb je to především rychlost a cena doručení. „Doručení zásilky například do Německa trvá standardně dva až tři dny. Pokud potřebujete přepravit zboží expresně, musíte se připravit na příplatek za nadstandardní služby,“ popisuje současnou situaci Přemysl Lukeš, výkonný ředitel kurýrní společnosti Der Kurier, která se dopravě věnuje již 14 let. Právě tento nepříznivý poměr ceny a rychlosti je pro mnoho firem sice bolestivým, ale obecně přijímaným faktem. „Čeští zákazníci jsou natolik zvyklí na drahé doručování do druhého dne, že je často ani nenapadne, že existuje jiná, lepší možnost,“ komentuje Přemysl Lukeš.

Aktuálně je Der Kurier jedinou dopravní společností, která se u nás specializuje na přepravu zásilek z a do Německa do druhého dne do 12 hodin za ceny, které odpovídají těm německým, a to bez jakýchkoli příplatků za mezinárodní přepravu. „Hranice mezi Českem a Německem pro nás jednoduše neexistují,“ vysvětluje Přemysl Lukeš obchodní strategii, díky které nabízí možné zlepšení konkurenceschopnosti pro české firmy, které vyvážejí na německý trh. „Společnosti často pohlížejí na přepravu do Německa jako přeshraniční, což se promítá i do podmínek přepravy. My hranici s Německem pomyslně odbouráváme. Rozhodli jsme se využít otevřených hranic a dlouholetých zkušeností z obou trhů naopak k tomu, abychom mohli nabízet kvalitní přepravu za dostupnou cenu.,“ dodává.

Kurýr jako spolehlivý obchodní partner

Rychlost a včasnost jdou ruku v ruce se spokojeností zákazníků. Dlouhé hodiny čekání na kurýra, který nejen nepřijede, ale ani se neozve, bohužel stále nejsou ničím výjimečným. Pro mnoho firem je ale včasné doručení naprosto klíčové pro udržení dobrých vztahů se svými zákazníky, a to jak v oblasti B2B, tak B2C. Pokud jako dopravce svým klientům slibujete doručení na konkrétní čas, nemůžete si chyby v celém procesu logistiky dovolit. „Naše úspěšnost včasného doručení se aktuálně pohybuje na 98 procentech, přičemž zásilku doručíme do Německa již následující pracovní den nejpozději do poledne,“ upozorňuje Přemysl Lukeš. Pro mnoho společností pohybujících se jak na českém, tak německém trhu je také důležité, aby kurýr doručoval i o víkendech a během svátků. Především pak na německém trhu, kde je sobotní doručování naprostým standardem, je to záruka opravdové konkurenceschopnosti.

Jedním z nešvarů v oblasti logistiky je podcenění kapacity řidičů. Obzvlášť v předvánočním období to bylo pro mnoho dopravců opravdovou zkouškou toho, zda jsou pro vaši firmu partnerem, na kterého se můžete spolehnout. Pokud navíc dopravce nezvládne ani včasnou, přátelskou a proaktivní komunikaci v případě zdržení či jiných problémů, důvěru svých klientů velmi rychle ztratí. „Pokud se svým dodavatelem kurýrních služeb nejste spokojeni, nebojte se změny. Za své peníze si zasloužíte kvalitní službu, kterou není jen převoz, ale i profesionální komunikace ze strany zaměstnanců v kanceláři a kurýrů,“ říká Přemysl Lukeš.

Zdroj a foto: Der Kurier

RELATED ITEMS