Absolutním vítězem ocenění Mastercard obchodník roku se stala IKEA

530 zobrazení

Absolutním vítězem a držitelem titulu Mastercard Obchodník roku 2018 se již pošesté stala IKEA Česká republika. Ta byla zároveň oceněna v rámci oborových kategorií jako Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2018.

ítězové jednotlivých kategorií byli určeni na základě výsledků reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 2 000 respondentů z celé České republiky. Hodnocenými parametry jsou spontánní jmenování prodejny („top of mind“), míra loajality zákazníků k prodejně a důvěra v ni.

„Absolutním vítězem šestnáctého ročníku ocenění Mastercard Obchodník roku 2018 se stala společnost IKEA Česká republika, která tak obhájila titul z předchozích pěti ročníků soutěže. Prodejna zvítězila především díky vysoké míře loajality a důvěry zákazníků,“ řeklMartin Dolejš, vedoucí rozvoje obchodu Mastercard Česká republika a Slovensko. „O tom, že se obchodníci kvalitou svých služeb a produktů stále posouvají, svědčí i několik nováčků v čele oborových kategorií. Poprvé letos zvítězil například Decathlon v kategorii Obchodník se sportovními oděvy a potřebami, Benzina v kategorii Čerpací stanice s prodejnou nebo Pepco, které stojí v čele obchodníků s oděvy.“

Oborové kategorie

1. Cenu Mastercard Obchodník s potravinami 2018 (hypermarkety, supermarkety, potraviny) letos především díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich důvěře v prodejnu získal Lidl Česká republika. Druhé místo připadlo Globusu a na třetím místě je Kaufland.

2. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník s drogerií a parfumerií 2018 se stala společnost dm drogerie markt. Na druhém místě se umístila TETA drogerie, na třetím Rossmann.

3. V kategorii Mastercard Obchodník s oděvy 2018 zvítězila díky vysoké důvěře mezi zákazníky společnost Pepco. Druhé místo obsadilo C&A a třetí New Yorker.

4. Ocenění v kategorii Mastercard Obchodník s obuví 2018 získala společnost Deichmann. Na druhém místě se umístila společnost Baťa a na třetím Rieker.

5. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 2018 (obuv, oblečení, sportovní potřeby) je Decathlon – především díky vysoké míře důvěry a loajality mezi zákazníky. Sportisimo, které bylo vítězem této kategorie osm let, se umístilo na 2. místě. Třetí místo patří společnosti HUDYsport.

6. V kategorii Mastercard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele 2018 zvítězil Hornbach. Na druhém místě je OBI a na třetím místě eva.cz.

7. V kategorii Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2018 zvítězila IKEA Česká republika, která byla ve své kategorii hodnocena nejlépe ve všech ohledech. Na druhém místě se umístil JYSK a na třetím je Möbelix.

8. Cenu Mastercard Obchodník s elektrem a elektronikou 2018 získala Alza.cz. Druhé se umístilo CZC.cz, na třetím místě je T.S.Bohemia.

9. Vítězem kategorie Mastercard Čerpací stanice s prodejnou 2018 se stala Benzina. Loňský vítěz Shell skončil na druhém místě a na třetím je Tank ONO.

Zvláštní ceny

1. Cena veřejnosti

V kategorii Mastercard Obchodník roku 2018 MONETA Money Bank Cena veřejnosti zvítězil Lidl Česká republika, a obhájil tak loňský titul. O jeho prvenství rozhodli zákazníci 49 540 hlasy. Na druhé příčce se umístila IKEA s 40 133 hlasy a na třetím TETA drogerie s 39 980 hlasy.

Veřejné hlasování probíhalo prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz od 1. října 2018 do 6. ledna 2019. Celkem hlasovalo 81 516 osob a hlasující rozdělili mezi nejrůznější obchodníky 671 323 platných hlasů. Každý hlasující se mohl zodpovězením tipovací otázky zúčastnit soutěže o 50 000 Kč vložených na účet u MONETA Money Bank a platební kartu Mastercard s věrnostním programem bene+.

2. Zákaznický zážitek

Princip výběru vítěze kategorie Mastercard Obchodník roku 2018 – Zákaznický zážitek je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionály z odvětví obchodu. V prvním kole proběhla individuální nominace kandidátů ze strany členů expertního týmu a na základě hlasování byly vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. O vítězi kategorie rozhodli hlasováním účastníci konference Retail Summit 2019 a stala se jím společnost xxx (podrobnější informace o vítězi a nominovaných naleznete ve zvláštní tiskové zprávě).

3. Nejlepší zaměstnavatel v obchodě

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR jako druhý největší zaměstnavatelský Svaz vyhlásil v rámci soutěže Mastercard Obchodník roku 2018 speciální kategorii „SOCR ČR – Zaměstnavatel v obchodě“. Obchodníci se mohli do soutěže o ocenění zapojit vyplněním dotazníku sestaveného odborníky z oblasti HR, odborným garantem vyhodnocení této kategorie se stala nezávislá společnost Hays. Do soutěže se zapojili zaměstnavatelé z oblasti obchodu food i non-food, nadnárodní řetězce i zástupci tradičního obchodu, osloveny byly jak členské firmy SOCR ČR, tak i jeho nečlenové. Hodnotící kritéria byla nastavena spíše pro větší zaměstnavatele s více než 250 pracovníky, při celkovém hodnocení bylo přihlédnuto i ke stanovisku oborů, konkrétně Unie zaměstnanců obchodu, logistiky a služeb, se kterou SOCR ČR uzavírá kolektivní smlouvu vyššího stupně. Vítězem kategorie se stala společnost MAKRO Cash & Carry ČR. Na druhém místě se s velmi malým odstupem umístila společnost Albert a na třetím společnost Kaufland.

Slavnostní vyhlášení výsledků

Slavnostní vyhlášení absolutního vítěze, vítězů všech oborových kategorií i zvláštních cen proběhlo 5. února 2019 v rámci galavečera konference Retail Summit 2019 v Clarion Congress Hotelu v Praze.

Zdroj a foto: Mastercard