V Globusu bude méně plastu a mikrotenu

Globus snižuje prodej jednorázových plastových obalů. „Záleží nám na udržitelnosti a šetrném přístupu k životnímu prostředí, plastu je skutečně v přírodě příliš a my se chceme podílet na jeho snižování,“ říká Hans-Jörg Bauer, jednatel společnosti Globus ČR. V tuto chvíli Globus doprodal igelitové jednorázové nákupní tašky, nahradil je papírovými a textilními. Současně nově nabízí ve všech hypermarketech za příznivou cenu ovosáčky, které opakovaně poslouží místo mikrotenových. Koupí ekologičtějších obalů mohou lidé navíc přispět na dobročinné účely.

Průměrně každý rok zakoupili zákazníci v Globusu 10,5 milionů igelitových tašek. Nyní ale hypermarket sjednotil výběr nákupních tašek na výhradně recyklovatelné materiály, tedy papír a textil. S prodejem igelitových tašek definitivně končí. V tuto chvíli mají zákazníci výběr hned mezi několika variantami včetně zbrusu nových. „Nově nabízíme textilní tašky na opakované použití. Důležitým faktem pro zákazníky je to, že tašky jsou za příznivou cenu a ve vkusném designu, aby je mohli používat i mimo nákupy,“ říká Rita Gabrielová, vedoucí externí komunikace Globus. Jde o výraznou úsporu jak přírody, tak i zákaznické peněženky. Textilní taška by měla vydržet při nosnosti patnáctikilogramového nákupu i 120 použití. Textilní taška stojí v Globusu 29,90 Kč.

Ovosáčky a papírové tašky pomohou

Novinkou jsou nyní v patnácti hypermarketech látkové ovosáčky. Globus jimi nabídne variantu k nadužívaným mikrotenovým pytlíkům. Ovosáčky jsou také určené pro opakované použití, stačí si na Informacích v hypermarketu nechat ovosáček po zaplacení orazítkovat a posléze s ním opakovaně chodit na nákupy. Ovosáčky najdou zákazníci ve speciálních stojanech, hodí se při nákupu ovoce nebo zeleniny. „Byli bychom rádi, kdybychom společně s našimi zákazníky pomohli nastartovat změnu v nákupním chování Čechů. Například i tím, že si nákupní tašku Globus a ovosáček pro opakované použití všichni připravíme vždy před nákupem,“ říká Hans-Jörg Bauer.

Vedle šetření životního prostředí má ovosáček ale další významnou roli. „Látkový ovosáček u nás stojí 9,90 korun, z prodeje každého kusu poputuje 0,50 korun na dobročinné účely,“ řekla Rita Gabrielová. Doplnila, že prostřednictvím prodeje ovosáčků bude hypermarket spolu se zákazníky sbírat finanční prostředky pro handicapované klienty Konta Bariéry. Podpora handicapovaným plyne i z prodeje velkých papírových tašek, jedna stojí 7 korun a z každého prodaného kusu půjde Kontu Bariéry 1 koruna. Doposud byla dlouholetá podpora handicapovaným možná právě prostřednictvím koupě igelitové tašky, kterou Globus však už vyřadil z prodeje.  

Zdroj a foto: Globus

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010