TZ | Spárovačka v hobbymarketech pokřikuje na zákazníky

2440 zobrazení

V průběhu července se ve vybraných hobbymarketech objevila
nezvyklá reklama – chytrá spárovačka. O co jde? O elektronicky řízené balení
spárovací hmoty, které se v obchodě baví se zákazníky.

Účelem této netradiční formy reklamy je upozornit přímo v
místě prodeje na novou spárovací hmotu firmy Knauf a vysvětlit potenciálním
zákazníkům její výhody. Pro tyto účely je zařízení obdařeno schopností mluvit a
hýbat se. Od produktů, mezi kterými se v obchodě nachází, je na první pohled k nerozeznání,
takže když na kolemjdoucího znenadání promluví, překvapí jej a vzbudí jeho
pozornost.

Poté, co interaktivní zařízení naváže s člověkem první
kontakt, začne s ním mluvit, přičemž sleduje jeho chování a reaguje na něj.
Zákazník se tak nestává pouhým pasivním příjemcem informací, naopak se dialogu
aktivně účastní.

Jak to funguje?

Zařízení je osazeno dvojicí senzorů, díky kterým sleduje
pohyb okolo sebe. Když se zákazník hobbycentra přiblíží na doslech, jeden ze
senzorů jej zaregistruje a celé zařízení aktivuje. To se následně pokouší
přivolat zákazníka k sobě a pokud se to podaří, začne mu vysvětlovat výhody
nové spárovací hmoty. Pro udržení pozornosti je zákazník v průběhu výkladu
opakovaně vyzýván k tomu, aby na zařízení zamával. Na základě snímaných pohybů
pak řídicí jednotka vyhodnocuje zdali zákazník poslouchá a případně
přizpůsobuje výklad. Aby zařízení působilo atraktivnějším dojmem, je mluvené
slovo doplněno o pohyb. Ten zajišťují 2 digitální serva, která jsou upevněna na
pohyblivé kostře vyrobené technologií 3D tisku. Pohyb je synchronizován s
hlasem a je naprogramován tak, aby připomínal lidskou gestikulaci, díky čemuž
je zařízení zákazníky vnímáno jako živá bytost.

Interaktivní design z Brna

Za vývojem a výrobou chytré spárovačky stojí brněnské Hybrid
studio, které se zaměřuje na využití interaktivních technologií pro prezentační
a marketingové účely. Snaží se tak prosadit na trhu s disciplínou, která je u
nás zatím téměř neznámá. „Řekneme–li interaktivní design, většina lidí si hned
představí tvorbu mobilních aplikací či webů, v lepším případě dotykovou
obrazovku. V našem případě se sice těmto digitálním médiím nevyhýbáme, nicméně
se snažíme interaktivitou zaujmout raději u reálných věcí a v reálném
prostředí,“ říká Jakub Schenker, spoluzakladatel studia.

 

Důležité informace
http://youtu.be/7-mb2M_F4-A
www.hybrids.cz

 

Kontakt

Jakub Schenker

+420 732 170 995