TZ | Sortiment kosmetiky pomáhá drogeriím porazit hypermarkety

Praha, 24.9.2015

Samoobslužné specializované drogerie s přehledem porážejí hypermarkety, a to zejména díky sortimentu pleťové i dekorativní kosmetiky, krémů, parfémů i holení.

Jak ukazují výsledky právě dokončené studie GfK DROGERIE 2015, čeští zákazníci si pro nákup drogerie a kosmetiky vybírají nejčastěji specializované drogerie a hypermarkety. Jako své hlavní nákupní místo označilo 42% domácností právě samoobslužnou specializovanou drogerii, 30% domácností nakupuje většinu drogistického zboží v hypermarketech. S odstupem za nimi následují diskonty (12%), malé samoobsluhy a supermarkety (shodně 6%).

Drogistické řetězce mají již své jisté místo na českém trhu a daří se jim stále více zaujmout zákazníky svou nabídkou výrobků pro osobní péči. Za posledních 12 měsíců posílila jejich pozice hlavního nákupního místa pro nákup řady sortimentních kategorií, z nichž nejvýraznější je nárůst právě u pleťové kosmetiky. Do řetězců drogerií Teta, dm drogerie markt i Rossmann přicházejí zákazníci častěji také pro dekorativní kosmetiku, výrobky ústní hygieny, sprchové gely a mýdla, šampony, krémy, výrobky pro pánské i dámské holení, deodoranty, pánskou a v neposlední řadě také dětskou kosmetiku. A zatímco ve výše uvedených kategoriích se daří drogeriím, hypermarkety jsou naopak výrazně silnější v nabídce čistících a úklidových prostředků, papírového zboží nebo dětských plen.

Aktuálně českému trhu dominují tři specializované drogistické řetězce dm drogerie markt, Teta a Rossmann. Jen v rámci těchto tří řetězců je po celé republice provozováno více než 1100 samoobslužných prodejen drogerie. Podle právě dokončené studie GfK DROGERIE 2015 figurují všechny tři zmíněné řetězce mezi nejoblíbenějšími pěti řetězci, ve kterých čeští zákazníci utrácejí nejvíce za drogerii a kosmetiku. V čele TOP 5 je dm drogerie markt, následuje hypermarket Kaufland, Teta, Rossmann a první pětku uzavírá diskontní řetězec Penny Market.

Hlavním důvodem pro volbu konkrétní prodejny je kromě příhodné polohy zejména šíře sortimentu, výhodné akční nabídky a celková cenová úroveň. Ve specializovaných drogeriích spotřebitelé oceňují zejména šíři sortimentu, rychlost odbavení bez front a příjemné prostředí i personál, širokosortimentní prodejny pak konkurují specializovaným řetězcům akčními cenami a slevami.

V případě zájmu o další informace o projektu „GfK DROGERIE 2015“ kontaktujte:

Darina Gaľavská, GfK Czech, tel. 251 117 548, e-mail: darina.galavska@gfk.com

Petra Nadaská, GfK Czech, tel. 251 117 546, e-mail: petra.nadaska@gfk.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010